خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در مسکو:

راه حل در سوریه پس از اصلاح مواضع کشورهای غربی به دست می‌آید

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه گفت که مواضع تهران و مسکو مبارزه واقعی با تروریسم است و با رویکردهای کشورهای غربی در این مساله که از مبارزه جدی با گروه‌های تروریستی خودداری می‌کنند، تفاوت اساسی دارد.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی با اشاره به همکاری‌های ایران و روسیه در باره سوریه گفت: رایزنی‌های تهران و مسکو در سطوح مختلف جریان دارد. معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه اخیرا رایزنی تلفنی کرده و وزیران نیز دیدارهایی داشته و پیش از این دو بار گفت‌وگوی تلفنی کردند. 

ایران و روسیه همیشه در تماس با یکدیگر هستند

او در گفت‌وگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا اظهار داشت: ایران و روسیه همیشه در تماس با یکدیگر هستند. مبارزه با تروریسم برای دو کشور اهمیت زیادی دارد، زیرا مساله شماره یک برای دو کشور است و این فرق اساسی مواضع ایران و روسیه با کشورهای غربی است.
سفیر ایران در روسیه ادامه داد: برای تهران و مسکو در عمل و دیدگاه، تروریسم خطر اصلی و مساله بسیار مهمی است، زیرا بر این باوریم که تمام تلاش‌ها را برای حل این مساله باید هماهنگ کرد و پس از آن به حل مسائل دیگر پرداخت.

چرا مسئله تروریسم حل نمی‌شود؟ 
سنایی گفت: اما برخی کشورهای غربی در حرف تروریسم را یک مساله می‌خوانند اما در عمل برخی اوقات اولویت‌ها و طرح‌های دیگری دارند و به همین دلیل این مساله حل نمی‌شود. 

او افزود: امیدواریم کشورهای غربی مواضع خود در مسائل خاورمیانه را تغییر دهند زیرا راه دیگری (برای حل مسائل منطقه) وجود ندارد و اگر به سیاست‌های خود در این منطقه که از سال‌ها پیش شروع کرده‌اند، ادامه دهند وضعیت متشنج‌تر می‌شود.

سفیر ایران در پایان با انتقاد از رویکردهای غرب در منطقه گفت: اقدام‌های انجام گرفته منجر به تشدید و تقویت تروریسم در خاورمیانه و پیدایش گروه‌های تروریستی از جمله داعش شد و به همین دلیل این رفتار باید تغییر کند که این امر اهمیت زیادی دارد. بر این باورم حتی اگر راه حل مشترکی (برای مساله سوریه) یافت شود، فقط پس از تغییر و اصلاح مواضع کشورهای غربی به دست خواهد آمد.

کد خبر : ۴۲۳۰۲۲