خبرگزاری کار ایران

با حضور وزرای کشاورزی دو کشور؛

اسناد همکاری در حوزه کشاورزی میان ایران و ترکیه به امضا رسید

در خاتمه ششمین نشست کمیته مشترک راهبردی همکاری‌های کشاورزی دو کشور و اولین همایش راهبردی ایران و ترکیه در حوزه کشاورزی، اسناد همکاری در زمینه قرنطینه دامی و نقشه راه با عنوان همکاری‌های راهبردی در زمینه کشاورزی در آنکارا به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، این دو سند همکاری توسط محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی و فاروق چلیک، وزیر کشاورزی، غذا و دامداری ترکیه و پروتکل نهایی مربوط به نشست کمیته مشترک راهبردی نیز از سوی معاونان وزرای کشاورزی دو کشور امضا شد. 

در مراسم امضای این سه سند، محمود حجتی، وزیر کشاورزی ایران طی سخنانی، گفت‌و‌گوهای دو جانبه خود با وزیر کشاورزی ترکیه و مذاکرات میان هیات‌های دو کشور و فعالان اقتصادی را مثبت و سازنده خواند و تاکید کرد: چشم‌انداز همکاری‌ها در حوزه کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های بسیار بزرگ در دو کشور همراه با وجود اراده سیاسی برای توسعه همکاری‌ها، بسیار امیدوارکننده است. 

وی گفت: نگاه راهبردی بین دو طرف در خصوص اینکه دو کشور در حوزه اقتصادی می‌توانند مکمل یکدیگر شوند، وجود دارد و امضای سه سند ظرف کمتر از شش ماه نشاندهنده عزم راسخ دو کشور برای توسعه همکاری‌ها است. 

فاروق چلیک وزیر کشاورزی ترکیه نیز در این مراسم گفت: بخش کشاورزی دو کشور باید سهم مناسبی را از چشم‌انداز و هدف تجارت ۳۰ میلیارد دلاری به خود اختصاص دهد. 

چلیک فرایند همکاری‌های دو کشور در همه حوزه‌ها از جمله کشاورزی را خوب ولی ناکافی ارزیابی و ابراز امیدواری کرد با عزمی که در ایران و ترکیه برای گسترش همکاری‌ها وجود دارد، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر مناسبات دو کشور در همه حوزه‌ها از جمله کشاورزی باشیم. 

حجتی روز گذشته در اولین همایش کاری ایران و ترکیه در عرصه کشاورزی که با شرکت حدود ۱۵۰ تن از فعالان اقتصادی ایران و ترکیه در محل اتحادیه اتاق‌ها و بورس‌های ترکیه برگزار شد، شرکت کرد.

کد خبر : ۴۲۳۰۴۳