خبرگزاری کار ایران

نماینده تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

عدم رای‌اعتماد به دانش‌آشتیانی فرصت‌سوزی است/ حضور نجفی از شهریور منتفی بود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه درخشان مدیریتی و علمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، حضور نجفی در این وزارتخانه را از شهریورماه منتفی دانست و با تاکید بر این‌که دانش‌آشتیانی کاندیدای نجفی برای آموزش وپرورش بوده، از قول مساعدت نجفی به دانش‌آشتیانی برای حل مشکلات آموزش و پرورش خبر داد.

محمدجواد فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست هفته اخیر فراکسیون امید با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام کرد: دکتر دانش‌آشتیانی شخصیت علمی و مدیریتی قابل‌قبول است که در وزارت علوم سابقه طولانی مدیریتی و علمی دارد و سال‌ها پیش و در دوران دفاع مقدس، معاونت امور پشتیبانی جنگ این وزارتخانه را برعهده داشت.

دانش‌آشتیانی شخصیتی است علمی با سابقه مدیریتی درخشان

او گفت: دکتر دانش‌آشتیانی به‌عنوان یک شخصیت برجسته علمی با سابقه درخشان مدیریتی و اجرایی قطعاً از پس مشکلات امروز وزارت آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان نیز برخواهد آمد.

عدم رای‌اعتماد به دانش‌آشتیانی فرصت‌سوزی است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم با بیان این‌که نظر مثبت نمایندگان به وزیر پیشنهادی آموزش و پروش زمینه‌ساز حل مشکلات فرهنگیان خواهد بود، یادآور شد: باتوجه به فرصت اندک باقی‌مانده تا پایان دوره نخست دولت، درصورتی که احیاناً مجلس به دکتر دانش رای‌اعتماد ندهد، تا معرفی وزیر بعدی فرصت‌ها از بین می‌رود.

او با تاکید بر این‌که عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نوعی نقض غرض است، خاطرنشان کرد: درست نیست به بهانه دلسوزی برای فرهنگیان، وزارت آموزش و پرورش را بلاتکلیف بگذاریم؛ چرا که این اتفاق آسیب جدی و جبران‌ناپذیری به فرهنگیان وارد خواهد کرد.

عضو هیات رییسه کمیته سیاست داخلی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانش‌آشتیانی گزینه مطلوبی برای وزارت آموزش و پرورش است و حتماً قادر به حل مشکلات فرهنگیان خواهد بود.

دانش‌آشتیانی از طریق مدارس مفید با معلمان و دانش‌آموزان در ارتباط بوده است

فتحی در واکنش به برخی انتقاد‌ها درخصوص عدم سابقه مدیریتی دانش‌آشتیانی در آموزش و پرورش اعلام کرد: بیان این مسئله بسیار جای تعجب دارد؛ چرا که دکتر دانش‌آشتیانی بجز سال‌ها فعالیت در وزارت علوم و آموزش‌عالی، مدیریت مجموعه مدارس مفید را برعهده داشته که بی‌شک یکی از مجموعه‌های آموزشی مطلوب متشکل از ۱۲ مدرسه ممتاز زیرمجموعه آموزش و پرورش است و از این طریق با تعلیم و تربیت و همچنین معلمان و دانش‌آموزان رابطه نزدیکی داشته‌اند.

دانش‌آشتیانی کاندیدای نجفی برای آموزش و پرورش است

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در پاسخ به سوال دیگری درباره علت جایگزینی دانش‌آشتیانی به‌جای نجفی و نحوه معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: گویا کاندیدای خود دکتر نجفی برای وزارت آموزش و پرورش دکتر دانش‌آشتیانی بود و آقای نجفی به‌علت وضعیت نامساعد جسمانی برای حضور در وزارت آموزش و پرورش پیش‌قدم نبود.

حضور نجفی در آموزش و پرورش از شهریورماه منتفی بود

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور دکتر نجفی در وزارت آموزش و پرورش از شهریورماه امسال منتفی بوده و شایعه‌های بعدی آن‌چنان پشتوانه‌ای ندارند.

قول مساعدت نجفی به دانش‌آشتیانی برای حل مشکلات آموزش و پرورش

فتحی در پایان تصریح کرد: دکتر نجفی علاوه بر پشتیبانی جدی از دانش‌آشتیانی برای معرفی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش، قول مساعدت و همکاری داده‌اند که همراه آقای دانش‌آشتیانی مشکلات فرهنگیان را مرتفع کنند.

کد خبر : ۴۲۳۳۱۳