خبرگزاری کار ایران

با رای موافق نمایندگان انجام شد؛

موافقت مجلس با تقاضای تفحص از نحوه برخورد با کارگران آق دره

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تحقیق و تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن روستای آق دره تکاب موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، جلیل مختار در نشست علنی روز یکشنبه (۹ آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی، به عنوان نماینده کمیسیون در تشریح گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن روستای آق دره تکاب اظهار داشت: ۱۰ نفر از نمایندگان این موضوع را به هیأت رئیسه ارائه دادند و هیأت رئیسه نیز این موضوع را به کمیسیون اجتماعی ارجاع نمود.

مختار بیان کرد: کمیسیون اجتماعی نیز جهت جمع آوری اطلاعات این موضوع را به وزیر تعاون منعکس کرد و از وزارت فوق درخواست کرد که کلیه مستندات را به نمایندگان اعلام کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کمیسیون اجتماعی نیز موضوع را بررسی کرد و ضرورت انجام تحقیق و تفحص و بررسی برخورد با کارگران را وارد دانست و به هیأت رئیسه اعلام کرد تا در صحن این موضوع بررسی شود. از نمایندگان تقاضا دارم که رأی موافق به این موضوع بدهند زیرا دفاع از حقوق مردم امری ضروری محسوب می‌شود.

نادر قاضی‌پور نیز به عنوان طراح تحقیق و تفحص مزبور اظهار داشت: ما به جای اعطای دستمزد به کارگران آن‌ها را شلاق می‌زنیم و با این طرز برخورد انتظار داریم که آن‌ها اعتراض نکنند.

وی در تشریح محورهای تحقیق و تفحص بیان کرد: بررسی علل اخراج کارگران، بررسی درگیری، بررسی شکایت کارفرما از کارگران، بررسی برخورد نیروی انتظامی، بررسی مراحل رسیدگی به شکایت کارگران در قوه قضاییه، بررسی نقش فرماندار تکاب در این موضوع، نحوه اجرای احکام صادره در مورد شلاق خوردن و تطبیق عملکرد مسئولان و کارفرما با قوانین موجود از محورهای تحقیق و تفحص به حساب می‌آید.

در جریان بررسی گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن روستای آق دره تکاب نمایندگان مجلس با ۱۲۰رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در صحن با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

کد خبر : ۴۲۳۸۲۲