خبرگزاری کار ایران

در همایش تشکل‌های فرهنگیان مطرح شد؛

دلایل ۷ گانه دبیرکل مجمع فرهنگیان در حمایت از دانش آشتیانی

دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی دلایل ۷ گانه خود در حمایت از دانش آشتیانی را مطرح و اظهار امیدواری کرد که نمایندگان با رای اعتماد بالای خود به امید و نشاط را بین فرهنگیان فرهیخته به ارمغان بیاورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرج کمیجانی در همایش تشکل‌های فرهنگیان در حمایت از فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی جهت تصدی وزارت آموزش وپرورش گفت: حال که یک فرد متخصص، متعهد، دلسوز، باتجربه، همراه و وفاداردولت از طرف ریاست محترم جمهوری برای تصدی مسئولیت خطیر آموزش و پرورشِ سراپا مشکل معرفی شده، از همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هر گرایشی که دارند و به فرموده امام راحل عصاره فضایل ملت هستند، انتظار داریم با رای اعتماد بالای خود به دکتر دانش امید و نشاط را بین فرهنگیان فرهیخته کشورمان به ارمغان بیاورند.

او گفت: مجمع فرهنگیان ایران اسلامی پس از معرفی رسمی دکتر دانش آشتیانی به عنوان کاندیدای وزارت متبوع و شنیدن برنامه‌های ایشان جلسات مختلفی را برگزار کردیم و برنامه‌های ارائه شده توسط ایشان را بررسی کردیم و طی نشست حضوری دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش بیان کردیم و با ارزیابی موشکافانه از برنامه‌های ایشان به این نتیجه رسیدیم که در این شرایط جناب آقای دکتر دانش آشتیانی بنا به دلایل ذیل بهترین شخص برای تصدی این مسئولیت خطیر هستند.

دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی دلایل خود در حمایت از دانش آشتیانی را به این شرح برشمرد:

۱- دکتر فخرالدینی دانش یکی از فرزندان مخلص و بی‌ادعا و پرکار انقلاب اسلامی، از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ارزشی، طرفدار تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی معتقد و ملتزم به مجموعه قوانین و معیارهای جمهوری اسلامی ایران، اهل تعامل، همراه و وفادار دولت، از دوستداران واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، معتقد به جایگاه ارزشمند مجلس شورای اسلامی که همواره بر راس امور بودن مجلس تاکید می‌کند و نمایندگان مجلس را به پیروی از امام راحل عصاره فضایل ملت می‌داند.

۲- دکتر فخرالدینی دانش آشتیانی به سبب دغدغه‌هایی که دارد انگیزه لازم وتجربیات بسیار ارزشمند در حوزه آموزش و پرورش ایران وجهان دارد ودر بومی سازی آخرین دستاوردهای دانشمندان علوم تربیتی ید توانایی دارد. در مسیر رهبری و انقلاب است و آموزش و پرورش امروز شدیدا «نیازمند تحول در عمل است نه درگفتار، در بررسی کاری وعملی ایشان می‌بینیم که دکتر دانش آشتیانی مرد عمل است. تجربیات آموزشی دکتر دانش در حوزه آموزش و پرورش بیشتر از کسانی است که ادعا دارند.

۳- همگی نیک می‌دانیم که عرصه ستاد محوری به پایان رسیده والان در سطح جهان مدرسه محوری یک اصل مسلم است و آقای دکتر دانش در برنامه‌هایش بر مدرسه محوری – تمرکز زدایی –مدیریت منشی بر خردجمعی باور واقعی به فعالیت تشکل‌های معلمان را مطرح کرده و در سوابق کاری خود هم بر این نکات عمل کرده است. همچنین حمایت مجموعه تشکل‌های فرهنگیان و مدیران باسابقه آموزش و پرورش را هم دارد.

۴- یکی از نیازهای ضروری آموزش پرورش ما مدیریت صحیح منابع مالی وانسانی است و با کنکاش در سوابق جناب آقای دکتر دانش آشتیانی در آموزش عالی کاملا مشخص است که ایشان در مدیریت منابع مالی وانسانی یک متخصص تمام‌عیار و دارای تجربه عملی است.

۵- مطالعات تطبیقی آموزش و پرورش کشورهای مختلف جهان خصوصا» کشورهای توسعه یافته و آشنایی با آخرین دستاودر‌ها در محتوا و شیوه‌های تدریس و بومی‌سازی آن‌ها مبتنی برفرهنگ ایرانی و اسلامی یکی دیگر از امتیازهای بسیار ارزشمند جناب آقای دکتر دانش است که به صورت عملی در مدارس مفید سالهاست اجرا می‌شود.

۶- جناب آقای دکتر دانش آشتیانی با در نظر گرفتن اسناد بالا دستی خصوصا «سند تحول، برنامه‌های خود را تنظیم نموده وبرنامه عمل هم برای همه موارد مطرح شده تدوین کرده است.

۷- جناب آقای دکتر فخرالدینی دانش آشتیانی معرفی شده از طرف رئیس جمهور مورد حمایت ما و تایید شده از طرف شخصیت محبوب فرهنگیان کشور جناب آقای دکتر محمدعلی نجفی است و تمامی تشکل‌های فعال در حوزه آموزش پرورش از ایشان حمایت می‌کنند و این همه، فرصت‌های ارزشمندی است که می‌تواند اجماع ملی برای حل مسائل آموزش و پرورش را رقم بزند لذا از همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به فرموده امام راحل عصاره فضایل هستند، انتظار داریم با رای اعتماد بالا ی خود به دکتر فخرالدینی دانش امید و نشاط را برای فرهنگیان فرهیخته کشورمان به ارمغان بیاورند.

کد خبر : ۴۲۴۰۶۸