خبرگزاری کار ایران

پارسایی به ایلنا خبر داد؛

جزییات جلسه فراکسیون امید با وزرای پیشنهادی/ تصویب حمایت کامل از هر سه وزیر

سخنگوی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست مجمع عمومی این فراکسیون از حمایت یکپارچه نمایندگان عضو امید از هر سه وزیر پیشنهادی خبر داد و نسبت به همراهی نمایندگان خارج از فراکسیون امید با اعضای این فراکسیون ابراز امیدواری کرد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست مجمع عمومی فراکسیون امید با حضور سه وزیر پیشنهادی اعلام کرد: در این جلسه پس از بیان دیدگاه وزرا، تعدادی از اعضای فراکسیون نیز مسائلی را مطرح کردند و در نهایت پس از خروج وزرای پیشنهادی از جلسه جمع‌بندی اعضای فراکسیون انجام شد.

حمایت یک‌پارچه فراکسیون امید از وزرای پیشنهادی

او خاطرنشان کرد: باتوجه به صحبت‌هایی که وزرای پیشنهادی مطرح کردند و اعلام شد در وضعیت نابه‌سامان کنونی توانایی پذیرش مسئولیت را دارند و می‌توانند نسبت به حل مشکلات اقدام کنند و همچنین باتوجه به این‌که رییس‌جمهور این افراد را پس از آن‌که یک‌بار در دوره نهم مجلس برای تصدی سه وزارتخانه معرفی کرده‌بود، امروز دوباره اقدام به معرفی همان گزینه‌ها به مجلس دهم کرده، نشان دهنده ایمانی است که به هر سه نفر دارد، فراکسیون امید نیز به‌طور کامل و یکپارچه از هر سه گزینه حمایت خواهد کرد.

احتمال همراهی اعضای دیگر فراکسیون‌ها با «امید»

سخنگوی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: باتوجه به این‌که در انتخاب و رای‌اعتماد به وزرا بحث منافع ملی در اولویت قرار دارد، امیدواریم سایر نمایندگان خارج از فراکسیون امید نیز در حمایت از سه وزیر پیشنهادی امیدی‌ها را همراهی کنند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال تعامل فراکسیون امید با دیگر فراکسیون‌ها در رابطه با اعطای رای‌اعتماد به سه وزیر پیشنهادی، گفت: باتوجه به این‌که تعداد زیادی از نمایندگان خارج از فراکسیون امید نیز اعلام کرده‌اند که به هر سه گزینه رای خواهند داد، امیدواریم با اعطای رایی قاطع به وزرای پیشنهادی، به ملت نشان دهیم که عقلانیت بر مجلس حاکم است و نمایندگان به‌دنبال دغدغه‌های مردم هستند.

او ادامه داد: بجز تعدادی از نمایندگان که صرفاً‌ به‌دنبال ایجاد تقابل با دولت هستند و مطمئناً اگر بجای این سه گزینه، افراد دیگری معرفی می‌شد، همین انتقادها را مطرح می‌کردند، سایر نمایندگان قطعاً با فراکسیون امید همراهی خواهند کرد و امیدواریم با رای خوبی که مجلس به سه گزینه پیشنهادی می‌دهد، مجلس پیغام آرامش و امید را به جامعه ارسال کند.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید با بیان این‌که شمارش رای پیش از برگزاری جلسه علنی انجام نشده، تصریح کرد: با این حال فراکسیون امید باتوجه به دغدغه‌های ملی و کلانی که دارد به‌طور یکدست و یکپارچه از هر سه گزینه پیشنهادی حمایت می‌کند.

او اضافه کرد: از طرفی به نظر می‌سد تعداد مخالفان آن‌چنان چشم‌گیر نباشد؛ چرا که بجز فراکسیون امید، از سوی دیگر نمایندگان نیز بارها این پیغام به جامعه صادر شده که به‌دنبال ایجاد فضای عقلانیت در مجلس و کمک به حل مشکلات مردم هستیم.

سخنگوی فراکسیون امید خاطرنشان کرد: امروز چنین اتهام‌هایی که برخی افراد افراطی به برخی از وزرای پیشنهادی به‌ویژه دکتر دانش آشتیانی وارد کردند، برای مردم بی‌اثر است و در واقع حنای این مواضع نزد مردم رنگی ندارد.

انگ‌زدن به مخالفان ناهنجاری است

پارسایی در پایان تصریح کرد: این نوعی ناهنجاری است که با هر کسی که مخالفیم، به او انگ سیاسی بچسبانیم و مجلس نیز با حمایت خود از وزرای پیشنهادی تلاش خواهد کرد که این ناهنجاری‌ها رنگ ببازد و جامعه به‌سوی عقلانیت پیش رود.

کد خبر : ۴۲۴۵۲۷