خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

استان خوزستان دژی مستحکم و تسخیر ناپذیر در برابر دشمنان است

جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان خوزستان با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (سه شنبه) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه استان خوزستان را دژی مستحکم و تسخیر ناپذیر برای کشور توصیف کرد و گفت: دشمنان به غلط روی استان خوزستان سرمایه گذاری می‌کنند و تصور میکنند که قادر هستند جمهوری اسلامی ایران را به چالش بکشند.

وی افزود: استان خوزستان در مقاطع مختلف همچون دوران دفاع مقدس، همواره نقش تاریخی خود را به خوبی در کشور ایفا کرده است و در مسائل اخیر منطقه و برقراری امنیت و ثبات در کشور نیز به رغم توطئه های دشمنان نقش استان خوزستان پررنگ تر از سایر استان های کشور بوده است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مسائل و کارکرد استان خوزستان مسائل و کارکردی ملی است، افزود: برخی استان های کشور نظیر استان خوزستان از اهمیت ویژه ای در سطح ملی برخوردار هستند و مشکلات و پیشرفت در این استان‌ها دارای اثرات ملی مثبت و منفی در کل کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و امتیازات فراوان استان خوزستان گفت: استان خوزستان می‌تواند به یکی از استان‌های توسعه یافته کشور تبدیل شود چرا که همه ظرفیت ها و منابع مورد نیاز در این استان فراهم است.

 جهانگیری یکی از دلایل عدم توسعه یافتگی و مشکلات استان خوزستان را آثار مخرب جنگ ارزیابی کرد و گفت: آنچه می تواند به توسعه استان خوزستان کمک کند حضور بخش خصوصی است چرا که احداث کارخانجات بزرگ توسط دولت در این استان راهگشا نیست بلکه باید با حمایت از بخش خصوصی، صنایع پایین دستی در استان خوزستان فعال شوند تا شاهد حل مشکل بیکاری و توسعه این منطقه باشیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به طرح زیرکشت بردن ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان خوزستان، تصریح کرد: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان خوزستان که حدود ۲۰ سال پیش انجام شد، این طرح به تصویب رسید اما متاسفانه توجه چندانی از سوی دولت های وقت برای اجرای این برنامه صورت نگرفت اما دولت تدبیر و امید این موضوع را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داد و با دریافت مجوز از سوی مقام معظم رهبری،‌ ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرد و به اجرای این طرح اختصاص داد. البته برای اجرای این طرح هنوز کمبود اعتبار وجود دارد اما دولت نسبت به اجرای آن مصمم است و کمبودها را جبران خواهد کرد.

در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، استاندار خوزستان گزارشی از وضعیت استان در بخش های مختلف ارائه کرد و به تشریح مشکلات و چالش های اصلی استان پرداخت.

نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام در سخنانی به ارائه گزارش از وضعیت حوزه انتخابیه خود پرداختند و مشکل آب شرب، فاضلاب، بیکاری و مسائل زیست محیطی را از مهمترین چالش ها و تنگناهای استان خوزستان عنوان کردند.

نمایندگان مردم استان خوزستان در خانه ملت همچنین با بیان اینکه وظیفه خود می دانیم که دولت را حمایت کنیم، خاطرنشان کردند: دولت در میدان عمل برای رفع مشکلات کشور، حضور دارد و مجلس شورای اسلامی نیز تلاش خواهد کرد موانع را از پیش روی دولت بردارد.

کد خبر : ۴۲۴۵۴۹