خبرگزاری کار ایران

از سوی معاونان وزرای امور خارجه؛

یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک کنسولی ایران و قزاقستان امضا شد

هفتمین اجلاس مشترک کنسولی وزارت‌خانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان با امضا یادداشت تفاهمی امروز در آستانه پایتخت قزاقستان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا، حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان و تولیبردی معاون اول وزارت خارجه قزاقستان این یادداشت تفاهم را امضا کردند.

در این یادداشت تفاهم موارد زیر مورد تاکید قرارگرفته است: 

- تسهیل فعالیت نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی، حمایت و حفاظت از حقوق و اموال اتباع دو کشور در قلمرو یکدیگر، تداوم اجرای موافقتنامه استرداد مجرمین، تسریع در روند تصویب و اجرای موافقتنامه انتقال محکومین، تدوین موافقتنامه جدید معاضدت و روابط حقوقی در امور مدنی و کیفری میان دو کشور، همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و تروریسم با هدف مبارزه با تروریسم و قاچاق، حمل و نقل مواد مخدر، مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان، تسهیل تردد تجار و اعضای اتاق‌های بازرگانی دو کشور. 

قشقاوی در تشریح دستاوردهای این نشست، تسهیل تردد اتباع دو کشور از جمله فعالان اقتصادی، رانندگان، توسعه گردشگری، حمایت از حقوق اتباع ایرانی و فراهم کردن زمینه‌های حضور بیشتر فعالان اقتصادی دو کشور را از جمله موضوعات مورد توافق ذکر کرد.

کد خبر : ۴۲۴۶۹۲