خبرگزاری کار ایران

دیدار رییس اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق با وزیر کشور

رییس اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق در دیدار با وزیر کشور بر تحکیم و تعمیق روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی با تاکید بر ضرورت وحدت ملت‌های مسلمان منطقه برای مقابله با پدیده افراطی‌گری و تروریسم اظهار کرد: حمایت از مسلمانان جهان را وظیفه اعتقادی و انقلابی و انسانی خود می‌دانیم و برای دولت و ملت عراق وحدت، امنیت ، صلح پایدار و توسعه اقتصادی آرزو می‌کنیم.

وزیر کشور روابط دو کشور ایران و عراق را در تمام زمینه‌ها بویژه مسائل اقتصادی رو به رشد توصیف کرد و گفت: به استانداران مناطق مرزی مأموریت داده شده که با استان‌های همجوار خود در کشورهای همسایه از جمله عراق روابط اقتصادی و تجاری خود را گسترش دهند.

رحمانی‌فضلی همچنین به دین‌پرست معاون هماهنگی در امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور مأموریت داد تا با تشکیل هیأتی در آینده نزدیک، مسائل مشترک دو طرف در زمینه‌های اقتصادی، مبارزه با مواد مخدر و مراودات مرزی را پیگیری کند.

در این دیدار ملابختیار رئیس اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق با بیان نقش مهم وزارت کشور در تقویت و گسترش روابط با کشورهای همسایه بویژه عراق از ملاقات با رحمانی فضلی ابراز خرسندی کرد و گفت: امنیت، ثبات و شکوفائی اقتصادی بازارهای منطقه به سود کشورهای همجوار خواهد بود و ما به مسئولیت خود در قبال تحکیم این روابط واقف هستیم.

کد خبر : ۴۲۴۸۵۰