خبرگزاری کار ایران

معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل خواستار شد:

اعمال فشار جامعه بین‌المللی بر اسراییل برای خروج کامل از جولان اشغالی

معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل از جامعه بین‌المللی و نهادهای ذیربط بین‌المللی درخواست کرد که با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی، این رژیم را مجبور به خروج کامل از جولان اشغالی سوریه کند.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی، سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد، طی سخنانی در نشست سالانه کمیته چهارم مجمع عمومی این سازمان با اشاره به تشدید اقدامات خشونت‌بار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و وضعیت وخیم حقوق بشر در سرزمین اشغالی فلسطین، خواستار تشدید فشارهای جامعه بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی جهت پایان یافتن اقدامات غیر قانونی این رژیم علیه مردم فلسطین شد.

او اظهار داشت: شرایط وخیم انسانی در نوار غزه که به دلیل تداوم محاصره و تحریم اقتصادی این منطقه ابعاد جدیدتری به خود گرفته و تهاجم مخرب و مکرر نظامی علیه فلسطینیان از جمله حملات نظامی مستمر به منازل و مدارس و نیز بهره برداری غیرقانونی از منابع طبیعی فلسطین عمیقاً مایه نگرانی است.

معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد با تأکید بر اینکه اشغالگری نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی مهمترین عامل تهدیدکننده صلح و امنیت بین المللی است، عنوان کرد: کلیه اقداماتی که توسط این رژیم در سرزمین فلسطین از جمله در بیت‌المقدس شرقی اشغالی و نیز در جولان اشغالی سوریه به عمل می‌آید، به شدت ناقض مفاد کنوانسیون چهارم ژنو و قطعنامه‌های مختلف سازمان ملل متحد است و لازم است این اقدامات از جمله شهرک‌سازی، بهره‌برداری غیرقانونی از منابع طبیعی، تخریب منازل، آواره کردن اجباری غیرنظامیان، دستگیری و بازداشت فلسطینیان سریعاً و بدون تأخیر متوقف شوند.

دهقانی با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تصریح کرد: محاصره غیرقانونی زمینی و دریایی غزه که در سال 2016 وارد دهمین سال خود شده است، بایستی برداشته شده و همه گذرگاه‌ها بدون قید و شرط و فوری بازگشایی شوند. همچنین کلیه اقدامات که منجر به تنبیه دسته جمعی مردم غزه می‌شود از جمله محدودیت جابجایی در سرزمین اشغالی فلسطین، تخریب منازل و ابطال اجازه اقامت، بایستی خاتمه یابد.

معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد با تأکید بر اینکه جولان سوریه بخشی جدایی‌ناپذیر از سرزمین جمهوری عربی سوریه است، اظهار داشت: کلیه اقدامات غیرقانونی رژیم اشغالگر از جمله سیاست‌های تبعیض‌آمیز و غیرقانونی آن در قبال مردم سوریه، تداوم مین‌گذاری و حضور پایگاه‌های نظامی آن در مناطق مسکونی و غیرنظامی سوریه، ایجاد و گسترش شهرک‌ها و تحمیل یک نظام آموزشی جدید بر مردم مناطق تحت اشغال در سوریه، آشکارا ناقض حقوق بین‌الملل، منشور ملل متحد، قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل متحد و کنوانسیون چهارم ژنو است. 

او در پایان از جامعه بین‌المللی و نهادهای ذیربط بین‌المللی درخواست کرد: با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی، این رژیم را مجبور به خروج کامل از جولان اشغالی سوریه کند.

کد خبر : ۴۲۵۰۰۳