خبرگزاری کار ایران

صادقی با اشاره به جلسه امروز فراکسیون امید با روحانی:

تشکیل کمیته مشترک میان فراکسیون امید و دولت/حقوق شهروندی از ابتدای آذر عملیاتی می‌شود

عضو فراکسیون امید از جزییات جلسه امروز اعضای این فراکسیون با روحانی خبر داد.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به دیدار امروز هیات رئیسه فراکسیون امید با روحانی عنوان کرد: امروز اعضای فراکسیون امید در سعدآباد با رئیس‌جمهور و برخی مسئولان دولتی از جمله آقای امیری معاون پارلمانی دولت، نجفی، نهاوندیان و بانک دیدار کردند.

او افزود: در این دیدار علاوه بر هیات رئیسه فراکسیون امید، وکیلی و یوسف‌نژاد هم حضور داشتند. دراین جلسه ابتدا آقای عارف از رای اعتماد مجلس به وزرای دولت ابراز خوشحالی کرده و ابراز امیدواری کرد که این رویداد بتواند در تقویت تعامل دولت و مجلس موثر باشد.

عضو فراکسیون امید یادآور شد: در این دیدار همچنین آقای عارف پیشنهاد تشکیل کمیته مشترکی میان فراکسیون امید و دولت را برای تقویت همکاری دولت و مجلس مطرح کرد که مورد استقبال رئیس‌جمهور هم قرار گرفت.

او ادامه داد: در این جلسه آقای روحانی ابراز امیدواری کرد که با گسترش و تقویت تعامل مجلس و دولت، دولت یازدهم بتواند در تحقق وعده‌های خود موفق‌تر شود و تاکید شد که رای مجلس به سه وزیر پیشنهادی دولت نشان داد که این مجلس با مشی اعتدالی با دولت تعامل دارد.

صادقی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور همچنین تاکید داشت که تاثیر مثبت این رای اعتماد در داخل باعث افزایش امید شده و در عرصه سیاست‌‌خارجی هم تاثیرات خوبی داشته است و به دنیا نشان داد دولت و مجلس می‌توانند به خوبی با یکدیگر کار کنند به عبارت دیگر این رای اعتماد به تقویت جایگاه بین‌المللی دولت کمک کرد.

او گفت: در ادامه این جلسه برخی از نمایندگان در حوزه های اقتصادی، سیاسی و استانی مسائلی را مطرح کردند. در همین راستا تابش در حوزه اقتصادی به برخی مشکلات از جمله رکود، تورم و بیکاری اشاره کرد و تاکید داشت که دولت باید دراین مسائل تحرک بیشتری داشته باشد. رئیس‌جمهور هم قول داد که با انجام اصلاحاتی در لایجه برنامه ششم این مسائل را حل و فصل کند.

صادقی یادآور شد: در حوزه سیاست‌داخلی هم کواکبیان با طرح برخی مسائل بر اجرای حقوق شهروندی، تقویت احزاب و رفع مشکلات دانشگاهیان تاکید کرد و از رئیس‌جمهور خواست که در موضوع رفع‌حصر تلاش بیشتری داشته باشد.

نماینده تهران گفت: در ادامه آقای وکیلی با طرح موضوع رابطه دولت و مجلس تاکید داشت که مجلس دهم با رای خود به وزرای دولت نشان داد که نوعی نگاه تعاملی دارد و در همین راستا فراکسیون امید با ترکیبی از اصلاح‌طلبان و اعتدالیون اثبات کرد که نقش تعین‌کننده‌ای در مجلس دارد و از روحانی خواست که با توجه به همسویی گفتمانی دولت و فراکسیون امید همکاری ها تقویت شود.

عضو فراکسیون امید با اشاره به اظهارات سعیدی گفت: خانم سعیدی هم با اشاره به مطالبات جامعه فرهنگیان خواستار اقدام موثرتر وزیر جدید و دولت یازدهم در زمینه رفع تنگناهای معیشتی معلمان شد و از رئیس‌جمهور خواست تا از زنان ر حوزه‌های سیاسی بیشتر استفاده کند.

صادقی تاکید کرد: پارسایی نیز در صحبت‌های خود بیشتر بر ضرورت تعامل حوزه‌های استانی و همسو کردن مدیریت‌های میانی دولت تاکید کرد.

او گفت: در این جلسه تشکیل کمیته مشترک میان دولت و فراکسیون امید مورد تاکید و توافق طرفین قرار گرفت.

نماینده تهران با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در این نشست عنوان کرد: روحانی در سخنان خود عنوان کرد که ما زمانی این دولت را تحویل گرفتیم که کشور در شرایط بحرانی قرار داشت و امیدی به حل مساله هسته‌ای وجود نداشت برای همین هم اولویت خود را حل این مساله و خرج کشور از تحریم قرار دادیم.

او افزود: رئیس‌جمهور تاکید داشت که در زمینه اقتصادی هم ابتدا ایجاد ثبات و سپس خروج از رکود در دستور ار دولت قرار داشته است و به آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار در زمینه شاخص‌های رشد اقتصادی و تورم اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان کار دولت یازدهم شاهد نرخ رشد بیشتری باشیم.

صادقی یادآور شد: در این جلسه روحانی همچنین اعلام کرد که موضوع حقوق شهروندی از ابتدای آذرماه عملیاتی می‌شود و بحث حقوق شهروندی در ماه‌های آینده با شتاب بیشتری از سوی دولت دنبال خواهد شد.

او گفت: در بخش دیگری از صحبت‌های روحانی با اشاره به مسائل برنامه ششم رئیس جمهور از برخی الحاقیه‌های خلاف اصل ۷۵ قانون اساسی ابراز نگرانی کرد و گفت اگر این الحاقیه‌ها در عمل بدون هماهنگی با دولت انجام شود، دولت هم قادر به اجرای آن نخواهد بودچراکه بار مالی بالایی را به دولت تحمیل می‌کند.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: روحانی تاکید داشت که با توجه به نظر رهبری و نقدهای موجود قرار است لایحه برنامه ششم کامل‌ترشود البته به صورت تلویحی از اظهارات روحانی می‌شد احتمال ترمیم کابینه در حوزه اقتصادی را هم احساس کرد.

کد خبر : ۴۲۵۵۱۶