خبرگزاری کار ایران

سفیر کشورمان در ترکیه:

تروریست خوب و بد در منطقه نداریم

معاون روابط بین الملل و سیاست خارجی حزب وطن با سفیر ایران در آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر ایران با تشریح روند رو به توسعه روابط با ترکیه، به تلاش مسئولان دو کشور برای ارتقای سطح همکاری های دو جانبه خصوصا در جهت ایجاد اتفاق نظر در موضوعات منطقه ای اشاره کرد و گفت: دو طرف باید تلاش کنیم روابط رو به گسترش دو جانبه تحت نقشه بدخواهان و دشمنان مشترک، از تحولات منطقه ای متاثر شود.

طاهریان فرد با اشاره به مسائل عراق و سوریه افراط‌گرایی و تروریسم را به عنوان مهمترین تهدید منطقه برشمرد و افزود: در منطقه تروریست خوب و بد نداریم، کسانی که انسانهای بی‌گناه را در آتش زنده زنده می‌سوزانند، بیگناهان را سپر انسانی قرار داده به اسیران بر خلاف تعالیم انسان ساز اسلام رحم نمی‌کنند، مسلمان نیستند.

او ادامه داد: بر این اساس با تصور این که بتوان از جریان‌های خشونت طلب، افراط گرا و تروریست جهت پیشبرد اهداف سیاست خارجی استفاده کرد، فکر و تلقی نادرستی است و حامیان چنین گروه‌هایی در اسارت تروریسم گرفتار خواهند شد.

سفیر کشورمان با اشاره به این که ایران دوست شرایط سخت ترکیه است، طرح اختلاف میان شیعه و سنی را در تبلیغات رسانه ای با هدف تشویش افکار عمومی آدرس غلط عنوان و تاکید کرد: سالانه بیش ازیک و نیم میلیون ایرانی به ترکیه سفر می  کنند و با برادران خود تعامل ، ارتباط و مراوده دارند و هیچ گاه موضوع شیعه و سنی میان دو ملت مطرح نبوده است.

 

طاهریان فرد خاطرنشان کرد: خصوصا حمایت ایران در لحظات اولیه کودتا از دولت، ملت و دمکراسی ترکیه موید این روابط صمیمانه است.

وی افزود: کوبیدن بر طبل مذهب گرایی و ایجاد نفاق میان مسلمانان با اهداف سیاسی، برخلاف آیین و دستورات اسلام است و مبلغین چنین سناریوهایی قطعا از نتیجه عملکردشان شرمنده می شوند.

سفیر ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره منادی وحدت و برادری میان جوامع ، کشورهای اسلامی و همسایگانش بوده و معتقدیم همکاری تحت لوای اسلام، زیر بنای توسعه روابط ما می باشد.

در این ملاقات سونر پلات معاون روابط بین الملل حزب وطن با اشاره به تحولات منطقه ای گفت: توسعه روابط دو جانبه، همکاریهای منطقه ای و ایجاد همبستگی میان همسایگان از اولویت های سیاست خارجی حزب ما است. اگر دو کشور ایران و ترکیه در خصوص مسائل منطقه به نقطه مشترک نرسند، ائتلاف منطقه‌ای خیالی بیش نخواهد بود.

کد خبر : ۴۲۵۵۹۸