خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

باید با رسوا کردن آمریکا مقابل دشمنان بایستیم

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: درصورتی که جنایت‌های آمریکا مطرح شود و معلوم شود که چقدر آمریکا منفور است که خوشبختانه دو نامزد انتخابات این کشور به‌خوبی این مسئله را محقق کردند، کشورهای فریب‌خورده منطقه می‌فهمند که نباید به آمریکا تکیه کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله ناصر امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که تقویت باورها همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، گفت: مسئولان باید باور کنند که می‌توانند مشکلات را حل کنند و فکر نکنند که آمریکا می‌تواند مشکلات کشور را حل کنند؛ بلکه باید با خودباوری مشکلات را حل کنیم و نیازی به مذاکره با آمریکا نیست.

او گفت: مسئولان نگونید نمی‌شود. همه مشکلات قابل حل است؛ به امام (ره) گفتند که نمی‌توانید شاه را کنار بگذارید، فرمودند می‌توانیم. گفتند که با آمریکا درنیافتید، فرمودند آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند و امروز می‌توانیم از این طریق که آمریکا را در دنیا منفور کنیم، جلوی آن‌ها بیاستیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین خاطرنشان کرد: درصورتی که جنایت‌های آمریکا مطرح شود و معلوم شود که چقدر آمریکا منفور است که خوشبختانه دو نامزد انتخابات این کشور به‌خوبی این مسئله را محقق کردند، کشورهای فریب‌خورده منطقه می‌فهمند که نباید به آمریکا تکیه کنند.

او با اشاره به برخی بدعهدی‌های آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای یادآور شد: از نتایج برجام این بود که مشخص شد آمریکا دروغ می‌گوید و به عهد خود وفا نمی‌کند. آمریکا را باید رسوا کرد و امیدواریم روزی فرابرسد که کوچکترین آبرویی برای آمریکا در دنیا باقی نماند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران دو پایه اصیل اسلام را ولایت و برائت دانست و با اشاره به فرارسیدن سالروز تسخیر لانه جاسوسی خاطرنشان کرد: دشمنی با آمریکا هم وجهه دینی دارد و هم وجهه اخلاقی. دشمنی با آمریکا و دشمنان خدا در متن دین ما است؛ درصورتی که این دو اصل ولایت و برائت را در اختیار داشته باشید، امکان ندارد گمراه شوید.

او گفت: ایرادی ندارد که گاهی براساس مصالح خود با کفار قرارداد داشته باشیم اما عقلانیت اجازه نمی‌دهد که با آمریکا که انسانیت را فراموش کرده، توافق کنیم. هنگامی که آمریکا آشکارا دشمنی خود را با اسلام اعلام می‌کند، درواقع دشمنی‌اش را با ما اعلام کرده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در پایان راهپیمایی سراسری روز گذشته را مشت محکمی بر دهان آمریکا توصیف کرد که دشمنان را مایوس می‌کند، گفت: مردم جنایت‌های آمریکا را فراموش نمی‌کنند چرا که آمریکا یک لحظه از حمایت از رژیم صهیونیستی دست برنداشت.

کد خبر : ۴۲۵۶۴۸