خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در غرفه ایلنا:

انگ‌زنی به مخالفان نتیجه‌ای جز شکاف در جامعه به‌همراه ندارد/ نقاط مشترک را پیدا کنیم

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر واقعاً کسی «فتنه‌گر» است و مرتکب جرمی شده، قوه قضاییه باید متخلفان را مجازات کند اما اگر بخواهیم از این اصطلاح سوءاستفاده کنیم و به مخالفان‌مان انگ بچسابیم، بجز افزایش شکاف دستاورد دیگری برای جامعه نخواهد داشت.

مسعود پزشکیان در حاشیه بازدید از غرفه ایلنا در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری با اشاره به رای‌اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی اعلام کرد:  باوجود این‌که اندکی برای انجام ترمیم کابینه دیر شده بود اما همان‌طور که گفته‌بودم به هر سه وزیر رای دادم.

او گفت: مجلس نظر خود را با رایی که به هر سه گزینه پیشنهادی داد، ابلاغ کرد و عده‌ای نیز نظرات خود را از پشت تریبون اعلام کردند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در این باره که علی‌رغم هشداری که درخصوص عدم استفاده ابزاری و سیاسی از «فتنه» داده بودید، چرا برخی نمایندگان همچنان در این راستا عمل کردند، خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای از این رفتار نادرست دست برنمی‌دارند؛ اگر واقعاً کسی «فتنه‌گر» است و مرتکب جرمی شده، قوه قضاییه باید متخلفان را مجازات کند اما اگر بخواهیم از این اصطلاح سوءاستفاده کنیم و به مخالفان‌مان انگ بچسابیم، بجز افزایش شکاف دستاورد دیگری برای جامعه نخواهد داشت.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید با بررسی دقیق آن‌چه اتفاق افتاده، مشخص شود که این رفتار باعث از بین رفتن آن جریان شده یا تنها شکاف اجتماعی را افزایش داده است.

پزشکیان در پایان تصریح کرد: تجربه نشان داده اختلاف همواره به ضرر جامعه بوده و باید تا جایی که امکان دارد نقاط مشترک را پیدا کرده و آن‌را تقویت کنیم.

کد خبر : ۴۲۶۳۸۲