خبرگزاری کار ایران

رییس‌ جمهور در دیدار وزیر امور خارجه توگو:

شرکت‌های توانمند ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های زیربنایی توگو هستند

رییس جمهور در دیدار وزیر امور خارجه توگو با اشاره به اینکه قاره آفریقا از جایگاهی با اهمیت و فضایی مناسب برای توسعه اقتصادی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است ، گفت: ایران و توگو می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور، در راستای توسعه مناسبات دوستانه و گسترش همکاری‌های مشترک تهران – لومه استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه و در دیدار رابرت داسی با اشاره به ضرورت معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در ایران و توگو به بخش‌های خصوصی دو کشور، خاطرنشان کرد: امروز شرکت‌های ایرانی توانمندی‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، معدن و امور زیرساختی دارند و به خوبی قادرند در رقابت با شرکت‌های بزرگ خارجی، خدماتی با کیفیت بالاتر ارائه و در اجرای پروژه‌های زیربنایی مشارکت کنند.

او با تأکید بر ضرورت رایزنی و همکاری ایران و توگو در سازمان‌های بین‌المللی برای حل و فصل مشکلات و معضلات جهانی، گفت: امروز به خطر افتادن صلح، ثبات و امنیت در جهان از یکسو و افراط، خشونت و تروریسم از سوی دیگر، دو چالش مهمی است که جامعه جهانی با آن روبه‌رو است.

رییس‌ جمهور تجاوز و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها را تهدیدی برای صلح و امنیت در جهان دانست و با اشاره به ضرورت همکاری و مشارکت همه کشورها در مسیر مبارزه با تروریسم گفت: تروریسم هرگز ابزار خوبی برای کشورها برای رسیدن به اهدافشان در منطقه نبوده و نیست.

روحانی با اشاره به ضرورت مبارزه با تفکرات افراطی که با هدف جذب جوانان از سوی گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف انجام می گیرد، گفت: حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و همچنین استفاده ابزاری برخی کشورها از تروریست‌ها باید متوقف شود و سازمان‌های بین‌المللی در اقدامی جدی و هماهنگ برای مبارزه با تروریسم به عنوان معضلی جهانی، ‌تصمیم‌گیری کنند.

رابرت داسی، وزیر امور خارجه توگو نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و نقطه نظرات مشترک میان ایران و توگو خواستار توسعه، تحکیم و تقویت روابط و گسترش همکاری‌های تهران – لومه با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در دو کشور، شد.

وزیر امور خارجه توگو، رفع تحریم‌ها و ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران را در راستای تقویت صلح جهانی برشمرد و افزود: تلاش‌های هوشمندانه  و سیاست‌های دیپلماتیک ایران در مذاکرات هسته‌ای و رسیدن به توافق همگان را تحت تأثیر قرار داده است.

داسی خاطر نشان کرد: امروز قاره آفریقا نه به قدرت‌های استعماری بلکه به مردم این منطقه تعلق دارد و آنان خواستار همکاری و گسترش مناسبات با کشورهای دوست، بویژه ایران هستند.

وزیر امور خارجه توگو همچنین بر گسترش همکاری‌های ایران و توگو در مسیر مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

کد خبر : ۴۲۶۵۸۱