خبرگزاری کار ایران

مطهری در پاسخ به ایلنا:

ممنوع‌التصویری خاتمی قانونی نیست/ دانشجویان به راه خود ادامه دهند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اصل ممنوع‌التصویری و این‌که نقل مطلبی از ایشان ممنوع باشد، قانونی نیست و اساساً نمی‌توان بدون رسیدگی و صدور حکم قضایی چنین تصمیمی گرفت و بنابر این دانشجویان باید به راه خود ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی مطهری در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به سوال ایلنا، درباره سخنان اخیر خود در جمع دانشجویان برای ایستادگی در مقابل فشارهای احتمالی گفت: آن جلسه مربوط به انتقادهای دانشجویان در مورد نوع رفتار قوه قضاییه و برخی دیگر از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی با نشریات دانشجویی بود.

او گفت: دانشجویان گلایه می‌کردند اگر نام آقای خاتمی را در نشریه خود منتشر کنیم، این مسئله موجب آزار و اذیت می‌شود و ما را در خیابان بازداشت می‌کنند و بعد از آن نیز نیاز به وثیقه‌های سنگین است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که اصل ممنوع‌التصویری و این‌که نقل مطلبی از ایشان ممنوع باشد، قانونی نیست و اساساً نمی‌توان بدون رسیدگی و صدور حکم قضایی چنین تصمیمی گرفت و بنابر این دانشجویان باید به راه خود ادامه دهند.

کد خبر : ۴۲۷۳۳۶