خبرگزاری کار ایران

جابری انصاری:

کشورهای حامی تروریست بدانند که نمی‌توانند منطقه را تغییر دهند

حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان، گفت:

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری در گفت‌وگو با سایت خبری «العهد»، گفت: توافقی که در لبنان به دست ‌آمد تأثیرات مثبتی در سطح لبنان و منطقه خواهد داشت. این توافق نمونه خوبی برای حل بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفت‌وگوی سیاسی و توافق بین گروه‌های سیاسی و اجتماعی در کشورهایی است که از بحران‌ها در منطقه رنج می‌برند.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه در ادامه گفت: ما از ابتدا بر این باور بودیم که تنها راه حل بحران ریاستی لبنان، گفت‌وگو و توافق بین گروه‌های سیاسی در لبنان است.

وی در ادامه اشاره کرد: بعضی از کشورها در اوایل خواستار حل این بحران از طریق فشار بیگانگان بر نامزدها و احزاب سیاسی لبنان بودند، اما جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا با چنین پیشنهادهایی مخالفت می‌کرد و معتقد بود که تنها راه حل آن توافق داخلی بین لبنانی‌هاست.

جابری انصاری در ادامه مطلب، گفت:‌ امیدوارم این توافق آغاز خوبی برای لبنان و منطقه باشد.

وی در رابطه با سفر ظریف به لبنان گفت: هیأت ایرانی که به ریاست محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به بیروت سفر کرد،‌ اولین هیأت بلندپایه‌ای بود که بعد از انتخابات میشل عون به عنوان رئیس جمهور به لبنان سفر کرد و دیدارها و گفت‌وگوهای موفقیت‌آمیزی در طول این دو روز داشت،‌ در این سفر یک هیأت سیاسی و اقتصادی بلندپایه به همراه ظریف بودند و این یعنی ایران از این توافق استقبال کرده است و از آن حمایت می‌کند و آماده تحکیم روابط با حکومت لبنان، گروه‌های سیاسی و مردم لبنان است.

جابری انصاری در ادامه گفت: حل بحران‌ها در منطقه در اسرع وقت باعث جلوگیری از استمرار اتفاقات وحشتناک در کشورهای منطقه می‌شود و زمینه را فراهم می‌کند تا به مهمترین مسأله امت اسلامی یعنی مسأله فلسطین اهمیت داده شود.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه افزود: تنها برنده تداوم این بحران‌ها در منطقه رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

وی در ادامه گفت: حل بحران‌های منطقه از طریق راه‌حل‌های نظامی امکان‌پذیر نیست و بعضی از کشورها که با به کارگیری تروریست‌ها و جنگ به دنبال تحقق اهداف خود هستند،‌ بدانند که نمی‌توانند منطقه‌ها را تغییر دهند و توسعه در منطقه این را ثابت کرد که گروه‌های سیاسی و اجتماعی اصیل در منطقه، ‌صاحب این سرزمین‌ها هستند و با این اقدامات نمی‌توان آنها را از بین برد.

وی در ادامه مطلب به این کشورها هشدار داد و گفت: از این اقدامات دست بردارید قبل از اینکه در معرض خطر این بحران‌ها قرار گیرید، بحران‌هایی که خودتان به وجود آوردید و اگر استمرار یابند منجر به ناآرامی بین‌المللی و منطقه‌ای خواهد شد.

کد خبر : ۴۲۷۶۲۳