خبرگزاری کار ایران

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به ترامپ:

سرعقل بیایید و به بیراهه نروید/ بازی با ایران، بازی با دم شیر است

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: اربعین نماد بیعت با ارزش‌ها و سالار شهیدان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره راهپیمایی اربعین گفت: این مراسم نماد بیعت با دین و ارزش‌ها و سالار شهیدان است.

او ادامه داد: این مراسم، راهپیمایی بیست میلیونی بی‌نظیر است. روزی می‌گفتند هل من ناصر ینصرنی؛ امروز بیست میلیون نفر این ندا را پاسخ می‌دهند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: مسئله دوم، مسئله موصل است که قدم به قدم شاهد پیروزی‌های ارتش عراق هستیم. دنیا باید از عراق تشکر کند. ائتلاف ضد داعش دروغین است، این ارتش عراق و سوریه است که با داعش می‌جنگد. امیدواریم به همین زودی خبر فتح موصل به گوش جهان برسد. آنها توان لازم را دارند و نیازی به کمک کسی ندارند لذا آمریکا فرصت‌طلبی نکند. آنها می‌خواهند نیروهایشان را تا نزدیکی موصل بیاورند و تا پیروزی به دست آمد، بگویند حاجی انا شریک.

خاتمی یاد و خاطره سردار هسته‌ای را گرامی داشت و به خاطره کسانی که اتوبوسشان در راه کربلا واژگون شد، اشاره و تصریح کرد: برای درگذشتگان طلب شفاعت می‌کنیم و برای مجروحان تقاضای سلامتی داریم. خود سیدالشهدا به استقبال آنها خواهد رفت.

او به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: اخبار این انتخابات در صدر انتخابات‌های جهان قرار دارد. در این مورد چند مطلب می‌گویم: نظام ایران می‌گفت اینها سر و ته یک کرباس هستند و فرقی ندارد چه کسی بیاید. برخی هم جانب‌دارانه مطلب می‌نوشتند و قبل از پیروزی به استقبال یک کاندیدا رفته بودند. آنها انصاف بدهند کارشان درست نبوده است.

خاتمی گفت: ما در هیچ انتخاباتی دخالتی نمی‌کنیم. این سیاست امروز و دیروز نیست و از ابتدای انقلاب این سیاست ما بوده است. هر عربستانی یک رای، هر یمنی یک رای. در آمریکا کل مشارکت مردم ۴۷ بود و این مقدار فقط پای صندوق رای آمدند.

عضو مجلس خبرگان اضافه کرد: اعتراف‌های کاندیداها نشان داد وضعیت آمریکا چگونه است. چند مطلب از مطالب آنها را انتخاب کردم که می‌گویم. ترامپ می‌گوید ما ۲۰ تریلیون دلار بدهی داریم و وضعمان خراب است و ۴۵درصد مردم فقیر هستند. ما شاهد افزایش قتل بوده‌ایم که در ۴۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و آفریقایی‌تبارها در جهنم هستند. وقتی خیابان راه می‌روید به شما شلیک می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه افزود: «ترامپ به رقیب خود می‌گوید زمانی که شما وزیر خارجه آمریکا بودید، داعش نوزاد بود، الان هم کاری نمی‌توانید برای مقابله با داعش بکنید چون داعش در دوره شما ایجاد شد. در ادامه کلینتون به مسئله نژادی اشاره می‌کند و می‌گوید سالانه تعداد زیادی به خاطر مسئله نژادی با اسلحه کشته می‌شوند.»

خاتمی با ذکر این مثال‌ها متذکر شد: اگر اینها ورشکستگی نیست پس چیست؟ آنها خودشان ورشکسته هستند، حالا می‌توانند ما را نجات بدهند؟ مردم آمریکا از ماجراجویی‌های آمریکا در جهان خسته شده‌اند. هرجا شلوغی هست، آمریکا هم هست. در اوکراین مردم اعتراض دارند اما آمریکا از آن سر دنیا در آن اعتراض شرکت می‌کند. در یمن خرج اسلحه توسط آمریکا داده می‌‌شود.  مالیات مردم آمریکا، خرج آدم‌کشی در دنیا می‌شود.

او ابراز کرد: هرچند تاثیری ندارد اما به عنوان نصیحت به کاندیدای تازه به دوران رسیده آمریکا می‌گویم اگر راه شما راه پیشینیان شما باشد، سرانجام شما سرانجام همان‌ها خواهد بود. آنها چند ویژگی داشتند؛ ۱- مغرور بودند و غرور استکباری داشتند و دنیا را دِه و خودشان را کدخدا می‌دیدند ۲- دروغگو بودند؛ اوباما گفت مداخلات نظامی آمریکا را پایان می‌دهم و گوانتانامو را تعطیل می‌کنم اما هنوز هیچکدام اتفاق نیفتاده است. ۳- پرونده آنها در ایران سیاه است؛ از ۲۸ مرداد سال ۳۲ تا کنون چه‌ها که نکردند. ۴- نسبت به جهان اسلام جنایت می‌کنند؛ اتاق جنگ یمن در دست آمریکاست. رییس جمهور تازه به دوران رسیده اگر مانند اینها عمل کند، همان ماه اول از چشم مردم می‌افتد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در مناظره‌های آمریکا آنها در اهانت به ملت ایران سنگ تمام گذاشتند. اینها بازی انتخاباتی بود و می‌خواستند رای بیاورند. مردم آمریکا یکی از کاندیداها را انداختند اما کاندیدای جدید همان حال و هوا را اگر داشته باشد، بداند ملت ایران روسای جمهور قبل آمریکا را خسته کردند. در تلویزیون می‌گویند ملت ایران تروریست است! خجالت نکشیدید؟ بازی با ایران، بازی با دم شیر است. به کاندیدای تازه به دوران رسیده می‌گویم ایران منش مقاومت تا آخرین نفس . آخرین نفر دارد و شعارش، شعار یاحسین است. امیدوارم سرعقل بیاید و به بیراهه نرود.

کد خبر : ۴۲۷۷۰۴