خبرگزاری کار ایران

ظریف:

لاریجانی نیمه دوم ژانویه به پراگ سفر می‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به پراگ در نیمه دوم ژانویه امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با یان هاماچک رئیس مجلس نمایندگان چک گفت: بسیار خوشحال هستیم که گسترش روابط میان دو کشور در سطوح مختلف، سیاسی، اقتصادی و پارلمانی در جریان است.

او ادامه داد: در همین راستا و برای تقویت روابط دو کشور آقای لاریجانی در نیمه دوم ژانویه به پراگ سفری خواهند داشت.

ظریف اضافه کرد: دو کشور می توانند در زمینه های مختلفی چون انرژی، توریسم، صنایع و دیگر زمینه ها همکاری داشته باشند که حضور یک هیات تجاری بزرگ همراه من بیانگر اراده ما در تعمیق روابط اقتصادی میان دو کشور است.

رئیس مجلس چک نیز ضمن خوش آمدگویی به وزیرامور خارجه کشورمان گفت: خوشحالیم که روابط میان دو کشور در مسیر صحیح قرار دارد.

وی افزود: سال‌ها شاهد سفر وزیر خارجه ایران به جمهوری چک نبودیم و این برای ما موجب افتخار است که میزبان شما هستیم. البته در گذشته تبادلات دولتی و پارلمانی وجود داشت. امیدوارم هرچه سریعتر سفر آقای لاریجانی به پراگ انجام شود تا شاهد گسترش همکاری ها میان دو کشور بیش از گذشته باشیم. 

وی با اشاره به تمایل شرکت های چک برای همکاری اقتصادی با ایران گفت: شرکت های چک آماده همکاری با بخش خصوصی و دولتی ایران هستند و باید هرچه سریعتر زمینه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور را فراهم کنیم. 

وی در ادامه این دیدار تاکید کرد: برای تبادلات مردمی و گردشگری لازم است پرواز مستقیم میان تهران - پراگ بررسی و برقرار شود.

کد خبر : ۴۲۷۷۹۵