خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با رئیس مجلس مجارستان:

سیاست صبر و انتظار در این دوران پاسخگوی مسائل جهانی نیست

لازنو کوور، رئیس مجلس مجارستان که برای دیداری رسمی به ایران سفر کرده است، بعد از ظهر امروز با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار وزیر امورخارجه کشورمان با مهم ارزیابی کردن سیاست متوازن مجارستان در مسایل منطقه ای و بین المللی، به سفر نخست وزیر این کشور به همراه یک هیأت بزرگ اقتصادی به ایران اشاره کرد و افزود: با مجارستان دیدگاههای نزدیکی در اکثر موضوعات داریم. سفر نخست وزیر و جنابعالی نشانه روابط رو به جلوی ماست. ایشان افزود: در سفر نخست وزیر محترم مجارستان به ایران توافقات خوبی به عمل آمد که امیدواریم  پیگیری و اجرایی شدن آنها مبنای تقویت روابط دو کشور قرار گیرد.

محمد جواد ظریف با اشاره به  زمینه‌های گوناگون همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری، پارلمانی، ارتباطات مردمی اظهار داشت: برای نتیجه بخش‌تر شدن این همکاری‌ها نیازمند ایجاد برخی زمینه‌ها و تسهیلات بویژه در حوزه‌های بانکی و تسهیلات روادیدی هستیم که باید روی آنها همفکری و همکاری کرد.

ظریف افزود: سابقه خوبی از همکاری‌های علمی و آموزشی بویژه تبادل دانشجو و نیز در زمینه آموزش زبان فارسی داریم که می‌توانیم آنها را بیش از پیش تقویت کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به شرایط فعلی منطقه‌ای و بین المللی، نقش اتحادیه اروپا را  بسیار مهم خواند و افزود: علاقمند گسترش روابط و همکاری‌های‌مان با اتحادیه اروپا هستیم. اتحادیه اروپا می‌تواند نقش فعال‌تری در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا کند و در این زمینه باید ابتکار عمل داشت و سیاست صبر و انتظار در این دوران پاسخگوی مسایل جهانی نیست.

در ادامه این دیدار کوور، رئیس پارلمان مجارستان هم ضمن دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به بوداپست اظهار داشت: دیدارهای بسیار خوبی با مقامات ایرانی داشتم و به همه اهداف سفرم  به جمهوری اسلامی ایران دست یافتم.

وی تأکید کرد: ما ایران را طرف استراتژیک خود می دانیم و آماده تعمیق و گسترش روابط خود با آن بعنوان یک کشور بزرگ هستیم.

رئیس مجلس مجارستان با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و قدرتهای جهانی گفت: از توافق هسته‌ای بدست آمده میان شما و قدرت‌های جهانی بسیار خشنودیم و به شما بخاطر این دستاورد بزرگ تبریک می‌گوییم و آن را به نفع همه می‌دانیم و معتقدیم هیچ چیز نباید مانع اجرای آن شود و همانطور که جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود عمل کرد، دیگر طرف‌ها هم باید به تعهدات خود پایبند باشند.

 

کد خبر : ۴۲۸۵۸۷