خبرگزاری کار ایران

عارف در گفت‌وگو با ایلنا:

انتخاب رییس‌جمهور آمریکا در سیاست داخلی ایران بی‌تاثیر است/ اهل تعامل با جهان هستیم

رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: راهبردهای بسیار روشنی در مسائل سیاست خارجی داریم و همزمان با این‌که اهل تعامل و گفت‌وگو هستیم، قطعاً از مواضع و اهداف خود در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر این‌که برای ایران تفاوتی میان ترامپ و کلینتون وجود نداشت، در پاسخ به این سوال که آیا این مسئله در چینش گزینه‌های جریان اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تاثیرگذار خواهد بود یا خیر، اعلام کرد: انتخاب رییس‌جمهور امریکا تاثیری در سیاست داخلی کشور ما ندارد و هیچ‌گاه نیز این مسئله بر مسائل داخلی ایران تاثیرگذار نبوده است.

او گفت: خوشبختانه راهبردهای بسیار روشنی در مسائل سیاست خارجی داریم و همزمان با این‌که اهل تعامل و گفت‌وگو هستیم، قطعاً از مواضع و اهداف خود در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

رییس فراکسیون امید همچنین در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب ترامپ در روند اجرای برجام تاثیرگذار خواهد بود یا خیر خاطرنشان کرد: انتخاب ترامپ و کلینتون تفاوت خاصی برای ما نداشت و آن‌چنان که پیداست ورود ترامپ به کاخ سفید تاثیر خاصی در روند اجرای برجام نخواهد داشت؛ با این حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم ترامپ چگونه عمل خواهد کرد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: واقعیت این است که مواضع هر دو نامزد انتخابات آمریکا شبیه هم بود و حداقل در سیاست خارجی تفاوت چندانی میان ترامپ و کلینتون وجود نداشت.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: باید با توجه به منافع ملی کشورمان، همان مسیری را که تا به امروز طی کرده‌ایم، ادامه دهیم.

عارف در پایان تصریح کرد: ما اهل تعامل هم هستیم و با دنیا سر جنگ نداریم اما از حقوق حقه خود نیز کوتاه نمی‌آییم و بر منافع خود پافشاری خواهیم کرد.

کد خبر : ۴۲۸۵۹۹