خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

مجلس معقول، همان کاری را می‌کند که اکثریت جامعه می‌خواهد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلس معقول، همان کاری را می‌کند که اکثریت جامعه می‌خواهد و عقلانیت، اخلاق اسلامی و متانت نمایندگان، مردم را به خاطر انتخاب خویش سربلند می‌کند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، عصر دیروز در دیدار بیش از هفتاد نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی، مجلس معقول را  آرزوی همه دلسوزان واقعی انقلاب دانست و گفت: مجلس معقول، همان کاری را می‌کند که اکثریت جامعه می‌خواهد و عقلانیت، اخلاق اسلامی و متانت نمایندگان، مردم را به خاطر انتخاب خویش سربلند می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعتدال را تفکر محض اسلام دانست و با تشریح مفاهیم عدل در اصول مذهب تشیع، گفت: در اوج اختلافات اشاعره و معتزله که یکی در جبر و دیگری در اختیار افراط می‌کرد، شیعیان براساس تعالیم ائمه(ع)، «بین امرین» را انتخاب کردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، «وَکَذلِکَ جَعَلناکُم أُمَّةً وَسَطًا» را مصداق روشن قرآن کریم، برای میانه‌روی دانست و گفت: الحمدلله، مجلس نمایندگان مردم، پس از گذر از دو مرحله بسیار افراطی، به اعتدال اسلامی رسید که پایه و اساس انقلاب اسلامی هم همین است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان این جمله که « در طول عمر دانشگاه آزاد اسلامی به مانع تراشی‌ها و منفی بافی‌ها علیه این دانشگاه عادت کرده‌ایم»، تحلیلی از روند دولتی کردن امور در ماه‌های اول پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارائه کرد و با اشاره به جلسه خویش با امام راحل برای پیشنهاد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی و گفت‌وشنودهای خویش با امام راحل، گفت: امام عزیز که هوش و زکاوتی خاص و بی‌نظیر داشت، خیلی زود پذیرفتند و در ادامه کار کمک‌های مادی و معنوی کردند.

وی با توضیح سیر تدریجی ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، گفت: تأسیس دانشگاه در اقصی نقاط کشور بهترین مصداق برای عدالت آموزشی است که الان بسیاری از کشورهای اروپایی، از جمله انگلیس در برنامه‌های خود گذاشتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری عضویت سران قوه، نخست وزیر و حاج احمدآقا خمینی در هیأت مؤسس دانشگاه آزاد و حمایت‌های امام راحل، گفت: باز هم در میدان اجرا، به رغم حمایت‌های امام(ره) مزاحمت‌های عجیب و غریبی داشتیم که هنوز هم ادامه دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: از شما که نماد تفکرات مردم هستید، انتظار داریم اگر در مورد دانشگاه انتقاد دارید، با صراحت بیان کنید چون دانشگاهی که متعلق به مردم است و سرمایه آن دانشجویان و فرزندان مردم هستند، باید از هر جهت بی‌نظیر باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ها، تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاه آزاد اسلامی، به طرح این دانشگاه برای تثبیت خاک تأکید کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر آلودگی‌های محیط زیست یک مسأله جهانی شده و در کشور خودمان هم گرفتار این مشکل هستیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تولید موتور سیکلت‌های برقی برای کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ و دفع زباله‌ها، به ویژه زباله‌های بیمارستانی و استفاده از آن برای تولید انرژی را از دیگر طرح‌های دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: به زودی شاهد خواهید بود که اولین نیروگاه پلاسمایی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در یکی از شهرهای شمالی کشور ساخته می‌شود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، افزایش تحصیلات دانشگاهی خانم‌ها را یکی از دستاوردهای دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: این کار اسلامی است و چه اشتباه بدی می‌کردند کسانی که مانع تحصیلات زنان می‌شدند.

در آغاز دیدار، حجت‌الاسلام عسگری، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های امور مجلس دانشگاه و همکاری‌ها و هماهنگی‌های این دانشگاه با نمایندگان ارائه کرد.

همچنین قوامی، رئیس فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس و عزیزی، حسن بیگی، داودی و  رحیمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از نقش و جایگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تأسیس و حمایت از دانشگاه آزاد اسلامی در جهت ارتقای علمی کشور و اهمیت برنامه‌های دانشگاه برای تحصیلات تکمیلی گفتند و تأکید کردند: دانشگاه آزاد اسلامی، باعث ارتقا و افتخار شهرستان‌ها در اقصی نقاط کشور شده است.

میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت روند علمی کشور، پارامترهای لازم برای تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم دانست و گفت: پرچم پرافتخار بومی گزینی برای مقاطع عالی تحصیلی توسط دانشگاه آزاد اسلامی برافراخته شده است.

وی با بیان این جمله که «۶۵ درصد جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه‌های دولتی هستند»، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان الگوی جهانی برای انقلاب اسلامی ثبت شده است.

کد خبر : ۴۲۸۷۷۰