خبرگزاری کار ایران

قشقاوی:

عبور غیرمجاز از مرز عراق تا ۶ سال زندانی دارد

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور، اعلام کرد که دریافت ویزای عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین به هیچ وجه لغو نشده است.

به گزارش ایلنا، حسن قشقاوی صبح امروز با رد برخی از اخبار منتشر شده در برخی از شبکه‌های اجتماعی مبنی بر این که ویزای عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین لغو شده است، گفت: به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد و بدون ویزا کسی نمی‌تواند این سفر را انجام دهد.

او در بخشی از صحبت‌هایش با بیان این که کسانی که بدون ویزا قصد دارند این سفر را انجام دهند متأسفانه یک امر واجب را که گرفتن ویزاست فدای یک امر مستحب می‌کنند، تصریح کرد:  این موضوع باعث ایجاد اخلال در روند انجام وظایف دستگاه‌های مسوول می‌شود.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: عبور غیرمجاز از مرز عراق طبق قوانین این کشور تا ۶ سال زندان به همراه دارد و کسانی که بدون ویزا این سفر را انجام می‌دهند همان‌طور که اشاره کردم در انجام وظایف کنسولی اخلال ایجاد می‌کنند و سفیر ما در عراق و کنسول ما در کربلا به جای این که به مسائل امنیتی، تغذیه و بهداشت زائران توجه کند مجبور می‌شوند که به دنبال آزادی این افراد بروند که بدون ویزا به عراق آمده‌اند.

وی افزود: اقدام این زائران یک خیانت به خصوص به کسانی است که اقدام به دریافت گذرنامه کرده‌اند.

کد خبر : ۴۲۸۸۶۲