خبرگزاری کار ایران

از سوی رئیس‌جمهور صورت گرفت؛

ارسال لوایح مربوط به همکاری‌های دو جانبه ایران و کره‌جنوبی به مجلس

رئیس جمهور سه لایحه مربوط به همکاری‌های دوجانبه ایران و کره جنوبی را پس از تصویب در هیات وزیران، به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی رئیس جمهور در هفته جاری با ارسال نامه‌های جداگانه خطاب به  علی لاریجانی، لایحه "موافقتنامه حمل و نقل دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره"، لایحه "معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره" و لایحه "معاهده معاضدت دوجانبه در امور کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره" را برای طی تشریفات قانونی، تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

 لایحه موافقتنامه حمل و نقل دریایی ایران و کره جنوبی در مرداد ماه امسال و به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به تصویب هیات وزیران رسید.

این موافقتنامه مشتمل بر یک مقدمه و ۱۹ ماده است. در مقدمه توجیهی دولت درباره این موافقتنامه بر ضرورت اهمیت بهره گیری از حمل و نقل دریایی در گسترش مبادله کالا و جا به جایی مسافر وآثار مثبت آن در تقویت روابط اقتصادی و سایر همکاری های بین دو کشور تاکید شده است.

 لوایح مربوط به دو معاهده قضایی نیز به پیشنهاد وزارت دادگستری در مهرماه امسال در هیات دولت تصویب شد. هر یک از این دو معاهده نیز مشتمل بر یک مقدمه و ۲۳ ماده می باشد.

دولت جمهوری اسلامی ایران تصویب این دو معاهده را در زمینه استقرار روشمند همکاری های قضایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره ضروری خوانده و آثار مثبت ناشی از اتخاذ تدابیر و ایجاد بسترهای مناسب قانونی برای اتباع دو دولت را در راستای زمینه سازی برای گسترش مناسبات دو کشور و ارتقای سطح همکاری و تحکیم مناسبات دوجانبه ارزیابی کرده است.

کد خبر : ۴۲۸۸۸۸