خبرگزاری کار ایران

طاهریان‌فرد:

تفاوت نگاه منطقه‌ای ایران و ترکیه در مسیر اتفاق نظر قرار گرفته است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با رهبر حزب مام وطن ترکیه و معاونان وی ملاقات و پیرامون توسعه روابط و همکاری‌های میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمدابراهیم طاهریان‌فرد در این دیدار با اشاره وجود اشتراک و اتفاق نظر میان مقامات عالی ایران و ترکیه برای توسعه و تعمیق روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گفت: تفاوت نگاه در پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای هم در مسیر برقراری اتحاد و اتفاق نظر قرار گرفته است. خصوصاً اینکه ایران و ترکیه مسئولیت مهمی در راستای حل و فصل بحران‌ها و تامین امنیت منطقه برعهده دارند.

او با اشاره به اراده عالی دو کشور جهت توسعه روابط اقتصادی، تجاری و بازرگانی افزود: بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و ترکیه در جهت تحقق اهداف چشم‌انداز 30 میلیارد دلاری در تلاش و ارتباط مستمر قرار دارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران بیان ابعاد مختلف خطر افراط‌گرایی و تروریسم برای منطقه و جهان گفت: علاوه بر وظایف و مسئولیت دولت‌ها، احزاب و گروه‌های ذی‌نفوذ سیاسی هم می‌توانند از طریق روشنگری و بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی در جهت مبارزه با افراط و ریشه‌های این معضل بزرگ جامعه بشری مساعدت و تلاش کنند.

ابراهیم چلبی نیز در این ملاقات گفت: ایران و ترکیه دو همسایه بزرگ دارای دیرینه تاریخی و مشترکات فرهنگی در منطقه هستند. ملت‌های دو کشور همواره با صمیمیت در کنار یکدیگر زیسته‌اند. گسترش روابط و همکاری سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران و ترکیه امری مهم و ضروری است.

او با اشاره به اهمیت برقراری صلح و ثبات و رفع مسائل و مشکلات موجود منطقه افزود: منطقه و جهان اسلام در شرایط خطیری بسر می‌برد. افراط‌گرایی و تروریسم بلای جان منطقه و جهان است. بر این اساس مهم و ضروری است که ایران و ترکیه برای برقراری صلح و ثبات در منطقه با یکدیگر همکاری کنند.

کد خبر : ۴۲۹۰۴۲