خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری خبر داد:

تردد زائران در مرزهای شلمچه و چذابه عادی است/ حضور ۱۰۰ هزار نفر در مرز مهران

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: حدود ۱۰۰ هزار نفر از زائران اربعین به صورت متراکم در مرز مهران حضور دارند که به تدریج به سمت عراق تخلیه خواهند شد.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی پس از پایان جلسه این ستاد که با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد، گفت: برنامه‌ریزی امسال ستاد برای اعزام زائران به عراق برای شرکت در راهپیمائی اربعین منطبق بر واقعیات بود و تا زمان حضور افراد فاقد مجوز در مرز مهران تمام کارهای اعزام طبق برنامه انجام شد اما این موضوع موجب ایجاد تراکم شدید جمعیت در مرز مهران شد، به گونه‌ای که دو بار مرز مهران از سوی طرف عراقی بسته شد . 

قرار نیست جمعیت متراکم در مرز مهران همچنان متوقف بمانند

وی افزود: در حال حاضر روند تردد زائران در مرزهای شلمچه و چذابه علیرغم دو برابر شدن میزان خروج زائران نسبت به سال قبل کاملاً عادی است و این مسیر بدلیل ایجاد زیر ساخت‌های مناسب مسیری بدون معطلی برای زائران است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اعلام اینکه قرار نیست جمعیت متراکم در مرز مهران همچنان متوقف بمانند، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا فردا بتوانیم با انتقال افراد فاقد مجوز که در لابلای جمعیت زائران متفرق شده و موجب اختلال جدی در روند عبور زائران دارای گذرنامه و روادید از مرز مهران شده اند، شرایط را به حالت عادی برگردانیم. به استان‌های غربی و جنوبی کشور هم ابلاغ شده است زائران را به سمت مرزهای شلمچه و چذابه هدایت کنند.

۱۰۰ هزار نفر از زائران اربعین به صورت متراکم در مرز مهران حضور دارند

وی در پایان با تأکید بر اینکه خروج افراد فاقد مجوز لازم، به لحاظ شرعی و قانونی ممنوع است، گفت: حضور این افراد مشکلات زیادی را در مرز مهران ایجاد کرده است اما با این وجود، امکانات لازم برای شرایط اضطراری در مرز مهران فراهم است. ضمن اینکه تا دو روز گذشته هیچ مشکلی در روند اعزام زائران به لحاظ حمل و نقل، توقفگاه خودروها، امکانات جانبی و تغذیه و اسکان در مرز مهران نداشته‌ایم.

کد خبر : ۴۲۹۶۱۱