خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی:

تلخی‌ حقیقت به مراتب بهتر از پنهان‌کاری‌ و سانسور واقعیت‌هاست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از شیوه‌های مرسوم برای اصلاح روش‌ها و تعمیق مواد درسی و حتی به روز کردن اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری را برگزاری نشست‌های علمی، برای هم‌افزایی و تبادل اطلاعات و تجارب در سطوح داخلی و بین‌المللی دانست.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پیامی به دوازدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ، رشد و پیشرفت سریع وسایل و تجیهزات ارتباطی، محدوده‌ی مرزهای سیاسی و جغرافیایی در جهان را درنوردیده و حصارهای خود خواسته و ناخواسته انحصار اطلاع‌رسانی و سانسور و بی‌خبری را شکسته و جهان امروز را حتی از یک دهکده کوچک نیز کوچک‌تر کرده است.

متن کامل پیام که ساعتی پیش توسط سلیمانی، مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، قرائت شد، به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر علم و آگاهی را، خورشیدی برای زدودن تاریکی‌های جهل و بی‌خبری از دل‌های مردم و جامعه بدانیم که چنین است، نهادها، امکانات و افرادی که در این مسیر کار می‌کنند، قابل ستایش و تقدیرند و باید به آنان در جهت افزایش آگاهی و موفقیت بیشتر کمک کرد.

نکته‌ی ظریف در این اطلاع‌رسانی‌ها، رشد روزافزون و خیره کننده تکنولوژی و شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی است که در حال حاضر، به عنوان علمی از علوم ارتباطات، سر از دانشگاه‌های کشور و حتی جهان درآورده است. بدیهی است رشد و پیشرفت سریع وسایل و تجیهزات ارتباطی، محدوده‌ی مرزهای سیاسی و جغرافیایی در جهان را درنوردیده و حصارهای خود خواسته و ناخواسته انحصار اطلاع‌رسانی و سانسورو بی‌خبری را شکسته و جهان امروز را حتی از یک دهکده کوچک نیز کوچک‌تر کرده است. مطمئنم کسانی که موفق می‌شوند مسلّح به علوم روز اطلاع‌رسانی باشند، افرادی فعال‌تر، هوشیارتر و از لحاظ روح و جسم بالنده‌تر خواهند بود.

یکی از شیوه‌های مرسوم برای اصلاح روش‌ها و تعمیق مواد درسی و حتی به روز کردن اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری، برگزاری نشست‌های علمی، برای هم‌افزایی و تبادل اطلاعات و تجارب در سطوح داخلی و بین‌المللی است.

برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی که تا به حال چندین دوره را پشت سر گذاشته، در این راستاست و حضور  ارباب جراید، مدیران روابط عمومی‌ها، متخصصان و دانشمندان این علم از داخل و سراسر جهان، در کنار دانشجویانی که با عشق و علاقه، تحصیل علوم ارتباطات و روابط عمومی را انتخاب کرده‌اند، اقدامی بسیار مؤثر است و امیدوارم مباحث این گردهمایی و سایر نشست‌هایی که عنوان بین‌المللی نیز دارد، از طریق رسانه‌های متعدد که خوشبختانه رشد مناسبی نیز داشته‌اند، در جامعه منتشر شود که می‌تواند راهی در مسیر علاقه‌مندان بگشاید تا تجربه‌های عملی خویش را به شیوه‌های نوین علمی گره بزنند.

این‌جانب با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این دوره از سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی، به خاطر اعتقادی که به اطلاع‌رسانی دقیق در رشد جوامع دارم و تأثیرات آگاهی عمومی را در برون رفت کشور از بن‌بست‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در این ۳۷ سال به دلیل کسب سال‌ها تجربه‌های سیاسی و مبارزاتی، به کرّات دیده‌ام، تأکید می‌نمایم که دست‌اندرکاران، پس از هر نشست و اجلاس، نتایج آن را در فضایی علمی و صمیمی به بحث بنشینند و راه‌های علمی و عملی ارتقاء سطح روابط عمومی‌ها را به صورت کاربردی به جامعه، به ویژه علاقه‌مندان ارائه دهند، زیرا جوانان مشتاق علوم اطلاع‌رسانی و اساتید این علم انتظار دارند نتایج نشست‌های گذشته در تعمیق مباحث و اجلاسیه‌های جدید، نمود کاربردی ملموس داشته و چراغ‌های هدایت جدیدی را برای اجلاس‌های آینده روشن نماید و این روند سال به سال و اجلاس به اجلاس رو به پیشرفت بوده و نتایج عملی برای جامعه و مردم همراه داشته باشد. همچنین باید رسانه‌ها را در کنار تعالیم اخلاقی، با روش‌های نوین آشنا کرد تا در زدودن ابرهای جهل و بی‌خبری موفق‌تر باشند. چرا که تلخی‌های حقیقت، به مراتب بهتر از شیرینی‌های کذایی، خبرهای دروغ، تملّق‌های بی‌اساس، پنهان کاری‌ها، سانسور و تحریف واقعیت‌هاست.

 

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

کد خبر : ۴۲۹۷۱۰