خبرگزاری کار ایران

سرکنسول ایران در حیدرآباد به ایلنا خبر داد؛

برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده نرگس کلباسی/صدور حکم نهایی به فردا موکول شد

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد با اشاره به برگزاری دادگاه نرکس کلباسی گفت: در این جلسه کیفرخواست و دفاعیه نرگس کلباسی قرائت شد. ادامه جلسه و صدور حکم نهایی به فردا موکول شده است.

حسن نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به جلسه امروز رسیدگی به پرونده نرگس کلباسی در هندوستان با بیان اینکه در این جلسه کیفرخواست و دفاعیه نرگس کلباسی قرائت شد، گفت: ادامه جلسه و صدور حکم نهایی به فردا موکول شده است.

او گفت: جلسه رسیدگی به اتهام نرگس کلباسی بانوی نیکوکار ایرانی عصر امروز در دادگاه شهر رایاگادا هند با حضور نمایندگان سرکنسولگری ایران در حیدرآباد هند ، آغاز بکار کرده است.

نرگس کلباسی موسس که یک مرکز خیریه برای کودکان یتیم و نابینا بود، از سال ۲۰۱۴ تاکنون به اتهام قتل غیرعمد یکی از کودکان تحت تعقیب قضایی است. 

کلباسی، اهل اصفهان است و پس از مهاجرت به انگلستان پدر و مادر خود را از دست می‌دهد. ابتدا به مدت یک سال در پرورشگاه‌های هند و سریلانکا فعالیت‌های خیرخواهانه انجام می‌دهد و با دیدن وضعیت کودکان و تنگدستی آن‌ها اقدام به تاسیس مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست که معلول یا نابینا بودند، می‌کند.

اتهام قتل غیرعمد یک کودک و سهل‌انگاری که منجر به غرق شدن یک کودک که در زمان پیک نیک در کنار رودخانه‌ای به بازی مشغول بوده او را از ادامه فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش باز می‌دارد.

نکته قابل توجه اینکه کودک مقتول از کودکان تحت سرپرستی موسسه وی نبوده و فرزند یک از کارکنان موسسه است که همراه والدین خود در یک اردوی تفریحی در رودخانه غرق شده است، اما در اقدامی غیرمنطقی و غیر انسانی انگشت اتهام به سوی کلباسی نشانه رفته است. این در حالیست که به دلیل حضور والدین کودک هنگام وقوع حادثه ، مسئولیت اصلی نگهداری وی متوجه خود والدین  است.

           57365410

کد خبر : ۴۲۹۹۶۶