خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

نباید در برابر عربده‌کشی‌های استکبار عقب‌نشینی کرد/توصیه‌های خطیب جمعه تهران در مورد آلودگی هوا

خطیب موقت جمعه تهران گفت: در این وضعیت هوا همه باید مراقبت کنیم؛ خودروها باید سالم و دارای معاینه فنی باشند و کمتر تک‌سرنشین باشیم. باید بر سالخوردگان و بیماران و کوکان ترحم کنیم و به جامعه بی‌اعتنا نباشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام امامی کاشانی طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به ایام اربعین حسینی یادآور شد: اربعین به معنای چهلم، واژه و لغتی است که در بسیاری از احادیث آمده است؛ از مهم‌ترین اربعین‌ها، اربعین امام حسین(ع) که فرشتگان تا چهل روز بر امام حسین(ع) گریه کردند. البته عدد چهل در موارد دیگر هم فراوان آمده است.

او افزود: ما باید در پیشگاه خدا احساس شرمندگی کنیم که عمرهایمان بالاست و این همه گناه داریم. چهل سالگی را باید خیلی مورد توجه قرار دهیم و به این سن عظمت بدهیم.

خطیب موقت جمعه تهران تاکید کرد: اربعین سیدالشهدا یک شعار دینی است، برخی علما گفته‌اند همانطور که بسم‌الله‌الرحمان‌الرحیم شعار شیعه است، زیارت امام حسین(ع) هم شعار شیعه است که از زمان امام سجاد(ع) آغاز شده است. خوشا به حال کسانی که این روزها در کربلا هستند.

 او ضمن تسلیت به مناسبت سالگرد مرحوم استاد علامه طباطبایی، به موضوع آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: در این وضعیت هوا همه باید مراقبت کنیم؛ خودروها باید سالم و دارای معاینه فنی باشند و کمتر تک‌سرنشین باشیم. باید بر سالخوردگان و بیماران و کوکان ترحم کنیم و به جامعه بی‌اعتنا نباشیم.

امامی کاشانی با اشاره به احادیثی از امام علی (ع)  یادآور شد: امام علی(ع) درباره آخرالزمان می‌فرمایند:" من می‌بینم در آینده فتنه‌هایی مثل پاره‌های شب تاریک بیاید و کسی نتواند جلوی این فتنه‌ها بایستد و پرچمی نباشد که جلوی این فتنه‌ها برافراشته شود. این فتنه‌ها خواهد آمد و با برنامه است." در واقع امام علی(ع) تعبیرش از این جمعیت این است که این‌ها جمعیت‌هایی هستند که درندگی و هاری‌شان شدید است و جامعه را به سمت درندگی و هاری می‌برند.

 او گفت: مرحوم مجلسی می‌گویند این روز قبل از قیام حضرت مهدی(عج) خواهد بود. این افراد آدم‌کش هستند و خون می‌ریزند. درد آنها فقط خون‌ریزی گسترده در زمین است. از سوی دیگر در حدیث امام علی (ع) آمده که جمعی مقابل این عده هستند که در زمین کسی آنها را نمی‌شناسد ولی در آسمان‌ها معروفند. الان در زمانی به سر می‌بریم که دنیای استکبار به همه جا حمله کرده است.

خطیب موقت جمعه تهران تاکید کرد: ما طبق گفته رهبری در مساله ریاست جمهوری آمریکا وارد نمی‌شویم و برای ما هم مهم نیست. مهم این است که آمریکا چه می‌کند و تاکنون با ایران و کشورهای اسلامی چه کرده است. الان می‌بینیم با تمام وقاحت می‌گویند ایران را تحریم کردیم با وقاحت به سازمان ملل نامه می‌نویسند ایران را حامی تروریسم می‌دانند ولی خودشان ملت‌ها را به خاک و خون می‌کشند و داعش‌ها را این ها تربیت کردند.

او ادامه داد: الان یمن و سوریه و افغانستان گرفتار تروریسم است و مادر و پدر تروریسم استکبار جهانی هستند، اما ایران را متهم می‌کنند. در برابر این‌ها روایتی در مورد انتظار فرج است. انتظار فرج با صبر و عبادت ممکن است. این کلمه صبر به معنای استقامت است. یعنی نباید در برابر عربده‌کشی‌ها ترسید و عقب‌نشینی کرد، باید محکم ایستاد. نصرت پروردگار هم در همین است‌.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: این جمعیت در اربعین انعکاس خاصی در دنیا دارد. به ویژه در برابر این خون‌ریزی‌ها، جمعیت‌های میلیونی به سمت حسین حرکت می‌کنند. ارزش صفاتی کربلا بالاتر از کعبه و مسجدالنبی است، چون شجاعت و ایثار و همه ویژگی‌های انسانی در کربلا به بالاترین نقطه خود رسید. تحقق همه ارزش‌های انسانی در زمین کربلا رخ داد. این شعار و عظمت برابر حرکت‌های استکبار آموزنده و ارزنده است. خداوند همه زائران را به سلامت بدارد.

کد خبر : ۴۳۰۱۱۸