خبرگزاری کار ایران

عصر امروز انجام شد؛

دیدار تخت‌روانچی با وزیر خارجه فرانسه/ تاکید بر بهبود روابط بانکی و مالی دو کشور

مجید تخت روانچی عصر امروز با ژان مارک إرو وزیر امورخارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، مجید تخت‌روانچی که به‌منظور برگزاری دومین دور گفت‌وگوهای سیاسی بین دو وزارت‌خارجه ایران و فرانسه به پاریس سفر کرده عصر امروز در دیدار با ژان مارک إرو وزیر خارجه فرانسه، ضمن مرور روابط دوجانبه، درباره اجرای مفاد توافق هسته‌ای و تحولات منطقه‌ای با طرف فرانسوی تبادل‌نظر کرد.

تخت‌روانچی با ابراز رضایت از روند فعلی روابط و همکاری‌ها بین دو کشور در عرصه‌های مختلف به‌خصوص روابط اقتصادی، نسبت به بهبود وضعیت روابط بانکی و مالی با فرانسه ابراز امیدواری کرد و خواهان توجه جدی‌تر همه طرف‌ها برای اجرای تعهدات خود طبق مفاد توافق هسته‌ای شد.

وی همچنین در ارتباط با موضوعات منطقه‌ای، با استقبال از تحولات اخیر در لبنان، بر ضرورت دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید و هر گونه راه‌حل نظامی برای آن را رد کرد و با یادآوری خطرات تروریسم در منطقه و اروپا، نیاز به همکاری و گفت‌وگو در مبارزه علیه تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امورخارجه فرانسه نیز متقابلا با ارزیابی مثبت از سفر سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه و اسناد همکاری امضا شده در آن سفر بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد اجرای تفاهمات و قراردادهای مذکور که آغاز شده، به روند رو به جلوی خود با سرعت بیشتری ادامه دهد.

طرفین همچنین با ابراز اتفاق نظر درباره ضرورت دستیابی به راه‌حلی برای توقف جنگ در یمن و تلاش برای رسیدن به راه‌حل صلح آمیز توسط همه طرف‌ها و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم یمن تاکید کردند.

در این دیدار با مرور آخرین تحولات در عراق، ضرورت حمایت از دولت عراق و حفظ تمامیت ارضی این کشور مورد اتفاق نظر طرفین قرار گرفت.

کد خبر : ۴۳۰۲۴۷