خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان:

‎سازمان همکاری اسلامی با فشار عربستان اولویت‌های خود را گم کرده است

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از فلسطین گفت: عربستان مسئول ناکارآمدی سازمان همکاری اسلامی است و این سازمان را به گروگان گرفته است. قدس در سازمان همکاری اسلامی در عمل به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در واکنش به تحرکات سعودی که در پشت قطعنامه اخیر سازمان همکاری اسلامی در مکه قرار دارد و همچنین بی‌توجهی به سرنوشت قدس که هدف اصلی تشکیل این سازمان است اظهار داشت: ‎سازمان همکاری اسلامی با مداخلات نادرست و فشار عربستان اولویت‌های خودش را گم کرده است. متاسفانه عربستان از این سازمان بشدت استفاده ابزاری می‌کند. این سازمان، به جای همکاری با کشورهای اسلامی و کمک به حل بحرانهای پیچیده سیاسی و امنیتی منطقه، خود با فشار سعودی بحران آفرینی می‌کند.

وی تغییر ناگهانی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی را نشانگر تحرکات جدید سعودی در مسیری غیرسازنده عنوان و خاطرنشان کرد: سازمان همکاری اسلامی بعد از وقایع آتش‌سوزی مسجدالاقصی و با هدف تمرکز بر موضوع قدس در فلسطین و قبله اول مسلمین و مقابله با تجاوزات رژیم نامشروع اسراییل تاسیس شد اما اکنون در حوزه عمل هیچ  ابتکاری برای مقابله با رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین ندارد بلکه ریاض این سازمان را برای مقابله با برخی از کشورهای عضو سازمان به گروگان گرفته است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: چنانچه دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی این سیاست‌زدگی و رویه محض در خدمت اهداف یکسویه و غیرسازنده عربستان بودن را کنار نگذارد، قطعا از مرحله ناکارآمدی فراتر رفته و با شکست مواجه خواهد شد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در پایان اظهار کرد: سوال اساسی این است که سازمان همکاری اسلامی  چه برنامه‌ای برای امنیت پایدار، صلح، ثبات و رفاه کشورهای عضو سازمان و جهان اسلام دارد؟ با این رویه چنانچه سازمان دچار شکست شود مسئولیت مستقیم آن برعهده عربستان است.

کد خبر : ۴۳۰۲۸۹