خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

ایران و مجارستان در زمینه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی همکاری می‌کنند

نمایندگان مجلس مصوب کردند که دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری مجارستان به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بردرآمد و سرمایه با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری مجارستان به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بردرآمد و سرمایه به انضمام تشریفات (پروتکل) الحاقی را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری مجارستان به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بردرآمد و سرمایه مشتمل بر یک مقدمه و ۲۹ ماده و تشریفات الحاقی به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

همچنین در تبصره ماده واحده این لایحه مقرر شد هزینه‌های مالی موضوع بند ۳ ماده ۱۱ موافقتنامه، مجوز کسب درآمد غیرقانونی از جمله ربا محسوب نمی‌شود.

در تبصره ۲ این ماده مصوب شد که در اجرای بندهای ۲، ۳ و ۴ این موافقتنامه، رعایت اصول ۷۷ و ۱۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

 

کد خبر : ۴۳۱۰۸۹