خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری در صحن؛

حاجی‌دلیگانی: پشت‌پرده سخنرانی مطهری در مشهد جریان نفاق بود / پزشکیان: هرکسی مانع سخنرانی شده، اشتباه کرده است

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۱۴۴

در جریان نشست علنی امروز مجلس یک نماینده عضو فراکسیون ولایت با انتقاد از نطق پیش از دستور رییس مجلس، جریان نفاق را عامل برگزاری سخنرانی مطهری در مشهد عنوان کرد و مسعود پزشکیان نیز تذکر او را وارد نداست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جریان نشست علنی امروز مجلس در تذکری با استناد به ماده 18 آیین‌نامه درباره نحوه عملکرد اعضای هیات رییسه و لزوم رعایت بی‌طرفی اعلام کرد: از هیات رییسه مجلس و به‌ویژه رییس مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که با رعایت بی‌طرفی و رعایت عدالت و دید جامع و همه‌نگر و برای همه نمایندگان جلسه‌های مجلس را اداره کنند.

او با اشاره به نطق پیش از دستور امروز علی لاریجانی در محکومیت لغو سخنرانی قانونی علی مطهری در مشهد خاطرنشان کرد: شاهد هستیم ده‌ها مورد از سخنرانی‌های دیگر نمایندگان مجلس در دانشگاه‌ها و دیگر اماکن در اقصاء نقاط کشور لغو می‌شود و به آن‌ها اجازه سخنرانی داده نمی‌شود اما در صحن علنی مطرح نشده و از حقوق نمایندگان دفاع نشده است اما در این مورد بخصوص آقای رییس صحبت کردند و بدون این‌که دلائل طرف مقابل که چنین تصمیمی اتخاذ کرده را بشنوند، وارد موضوع شدند.

نماینده اصولگرای مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوال مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس که برای ساعتی ریاست صحن علنی را برعهده داشت، مبنی بر این‌که چه خلافی از سوی هیات رییسه سرزده و کدام قسمت از سخنان صبح امروز لاریجانی خلاف آیین‌نامه بوده، اضافه کرد: رییس مجلس بی‌طرفی را رعایت نکرده؛ یعنی درباره یک مورد که مربوط به آقای مطهری بوده، وظیفه خود را انجام داده اما درقبال ده‌ها مورد مشابه سکوت کرده و این درحالی است که حق نمایندگان یکسان است.

او گفت: در گذشته حوادث بسیاری در کشور داشتیم ولی هیچ‌گاه سران سه قوه ورود نمی‌کردند اما در این موضوع وارد شدند و این درحالی است که مشکلات زیادی در کشور داریم.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به دلائل لغو سخنرانی مطهری در مشهد گفت: بنابر اخباری که در اختیار داریم، جریان خاصی پشت این برنامه بوده که جزء جریان‌های سیاسی نبوده است. بنابر اطلاعاتی که داریم و باید مورد بررسی قرار گیرند، عناصر نفاق پشت این داستان بودند.

او ادامه داد: آن‌چنان که مستحضرید تصمیم‌های شورای تامین نافی تصمیم‌های قضایی نیست و خوب بود پیش از طرح این مسئله در صحن، نظر دادستان مشهد را استماع می‌کردند؛ چرا که حتماً دلیلی برای این مسئله وجود داشته است.

عضو فراکسیون ولایت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نکته دیگر این است که به نظر می‌رسد این مسئله یک بازی برای سرگرم کردن مردم بوده تا مردم از این‌که مطالبه‌های خود را پیگیری کنند، صرف‌نظر کنند و این درحالی است که مطالبه مردم مسائل معیشتی و اشتغال جوانان است و ما باید وقت دولت و مجلس را صرف این مسائل کنیم. امروز وام ازدواج جوانان پرداخت  نمی‌شود و شرکت‌هایی مثل پدیده شاندیز، پردیس‌بان و ثامن‌الحجج برای مردم مشکل ایجاد کرده‌اند اما مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

مسعود پزشکیان در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما وارد نیست؛ اگر در دفاع از دیگر نمایندگان صحبتی مطرح نشده، اشتباه است و این‌که یک نماینده حق اظهارنظر نداشته باشد و یک دادستان در یک استان کشور جلوی سخنرانی یک نماینده مجلس را بگیرد، غیرقابل قبول است.

او گفت: شما بجای این‌که بگویید چرا رییس مجلس در موارد دیگر از نمایندگان دفاع نکرده، می‌گویید چرا رییس مجلس امروز حرف زده است. چرا باید در این مملکت جلوی نماینده‌ای که نایب رییس مجلس نیز هست، گرفته شود؟ اگر نماینده مجلس اجازه صحبت نداشته باشد، پس چه کسی می‌تواند صحبت کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهتر است از حقوق همه نمایندگان دفاع شود. اگر از سخنرانی دیگر نمایندگان نیز جلوگیری شده غلط است و جلوگیری از سخنرانی مطهری نیز غلط است و کسی حق ندارد جلوی حرف زدن یک نماینده را بگیرد و هر کسی چنین کاری کرده، مرتکب اشتباه شده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز