خبرگزاری کار ایران

فلاحت‌پیشه مطرح کرد:

انتقاد از اجرایی‌نشدن اسناد حقوق شهروندی، روابط فرهنگی و استفاده از ماهواره در برنامه پنجم

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در تذکری در جریان نشست علنی مجلس شورای اسلامی نسبت به اجرایی نشدن اسناد برنامه پنجم توسعه انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حشمت‌الله فلاحت پیشه در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: بسیاری از مسائلی که در جامعه ما شکل می‌گیرد به این دلیل است که دستگاه‌های اجرایی به وظیفه خود عمل نکرده و اسناد مربوطه را ارائه نداده‌اند؛ وظیفه مجلس این است که این مسأله را پیگیری کنند.

او با اشاره به اجرایی نشدن سند امنیت غذایی، سند حقوق شهروندی، سند کار شایسته، روابط فرهنگی و استفاده از ماهواره، عنوان کرد: دولت و قوه قضاییه موظف بودند این اسناد را در قانون برنامه پنجم ارائه می‌دادند و به مجلس می‌آوردند تا تبدیل به قانون شود و شهروندان از حقوق خود استفاده کنند. مسئولین هم حدودشان مشخص می‌شد تا برخوردهای سلیقه‌ای نداشته باشیم.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو اضافه کرد: در برنامه ششم اسمی از این سندها نیامده و در آینده هم باید شاهد اختلاف نظرها، سلیقه‌ها و ناتوانی شهروندان در دفاع از حقوق‌شان باشیم.

فلاحت‌پیش در پایان از هیات رییسه مجلس درخواست کرد نامه‌هایی را برای قوه قضاییه و رییس‌جمهور ارسال کنند تا این اسناد را به موقع به مجلس ارائه دهند و تاکید کرد: نگرانی ما این است که اگر این مسائل را در کمیسیون تلفیق هم بیاوریم، دولت و قوه قضاییه آنها را عملی نکنند.

پزشکیان نیز که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر، یادآور شد: این موضوع را می‌توان از طریق کمیسیون پیگیری کرد و ما هم پیگیری می‌کنیم تا دولت به وظیفه خود عمل کند.

کد خبر : ۴۳۱۱۶۵