خبرگزاری کار ایران

روح‌الله سپندارند تبرئه شد

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۲۹۶

وکیل یک روزنامه‌نگار از تبرئه موکلش خبر داد.

سعید خلیلی وکیل روح‌الله سپندارند روزنامه‌نگار در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به پرونده روزنامه ایران در دادسرای فرهنگ و رسانه گفت: اسفند ۹۴ انتشار داستان کوتاهی به قلم موکلم در روزنامه ایران تحت عنوان «همسایه طبقه بالا»، منجر به تشکیل پرونده قضایی علیه این روزنامه و این خبرنگار شد.

وی افزود: متعاقب تفهیم اتهام به مدیرمسئول روزنامه ایران که مقاله موکلم در آن منتشر شده بود در دادسرای فرهنگ و رسانه ، اتهام توهین به عالی ترین مقام کشور به موکلم تفهیم و کیفرخواستی علیه وی صادر و متعاقباً ، پرونده به شعبه ۶ دادگاه کیفری یک تهران ارسال شد و در تاریخ ۲۷ تیرماه جلسه دادگاه با حضور هیأت منصفه و به ریاست قاضی مدیر خراسانی برگزار شد.

خلیلی با اشاره به مفاد دفاعیه خود در این پرونده یادآور شد: در ایام انتخابات و در فضای رقابت‌ها و هیجانات آن دوره، افرادی به هر بهانه‌ای متشبث می‌شدند تا جناح مقابل را تخریب و متهم کنند و متاسفانه در این راه از هیچ تهمت و دروغ و بداخلاقی هم دریغ نکردند و یک مقاله ادبی و داستانک در ضمیمه فرهنگی یک روزنامه معتدل را پیراهن عثمان کرده و با انتساب غلط آن به عالی‌ترین مقام کشور جار و جنجال زیادی بپا کردند . در حالی که چنین قصد و نیتی نبود.علاوه بر آن انتشار آن در چنان وسعتی به مراتب قبیح‌تر و نارواتر از اصل ماجرا بود.

وکیل روح‌الله سپندارند اظهار داشت: سرانجام در جلسه دادگاه مطبوعات، اعضای هیئت ‌منصفه با اکثریت آراء موکلم را بی‌گناه دانستند و دادگاه حکم به تبرئه وی داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز