خبرگزاری کار ایران

پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت هفته بسیج

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی هفته بسیج را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام سرلشگر پاسدار محمد باقری به این شرح است:

فرا رسیدن هفته بسیج یاد آور یکی از رخدادهای شگرف و مبارکی است که با فرمان معمار و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) رقم خورد. بی‌تردید تشکیل بسیج مستضعفین از معجزات انقلاب اسلامی و اقدامی تاریخی برای پاسخ به نیازهای حیاتی کشور و بلکه امت اسلامی به شمار می‌رود. ظهور تفکر و فرهنگ بسیجی و الگوی نبرد علوی و عاشورایی بسیجیان بود که نقش آفرینی‌های سترگ آن در شکستن امواج طوفان‌های فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف نظام پلید سلطه و صهیونیسم و جنگ تحمیلی، متبلور است. بسیج آیینه مجسم هوشمندی بصیرت، فداکاری ‌ها و وفاداری‌های تاریخ ساز و نماد قله‌های عظمت عظیمی، فرهنگی، ورزشی و... ملت ایران در روند تکاملی انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور است.

نگاه منصفانه و به دور از حب و بغض موید این حقیقت است که بسیج با تمسک به ولایت فقیه و به مدد بصیرت برای ایفای نقش های مثبت برای خدمت به مردم و یاری بخشی در هنگامه‌ی سخت بلایای طبیعی و زدودن غبار محرومیت از صفحه زندگی شرافت مندانه آنان بوده است.

از برکات بسیج، باید نقش تاثیرگذار آن در عرصه‌ی بازدارندگی و اقتدار دفاعی ایران اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح را نیز مورد تاکید قرار داد که میرایی آمال و آرزوهای جبهه دشمن را سب شده است. 

با گذشت حدود سه دهه از آخرین پیام امام راحل (ره) به مناسبت هفته بسیج و نگاه حکیمانه ایشان که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، در فراسوی مرزهای ایران و در جغرافیایی مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی و مقابله با تروریسم، و فتنه داعش تبلور معناداری یافته است. بسیج مردمی این کشورها پوزه دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی (ص) را به خاک مذلت مالیده‌اند و به فضل الهی تشکیل بسیج جهان اسلام به برکت شجره طیبه بسیج ملت ایران، شدنی است.

اینک در این روزهای پرشور و شعور اربعین حسینی و دهه آخر صفر یاد و خاطره بنیانگذار بسیج مستضعفین حضرت روح‌الله (ره) و مقام شامخ شهیدان، آزادگان و ایثارگران حماسه‌ساز و مظلوم بسیجی، از جبهه‌های دفاع مقدس هشت ساله تا سنگرهای دفاع از حرم را گرامی داشته و تاکید می‌کنیم: بسیج همچنان رهنمودها و انتظارات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا ولی فقیه زمان امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)را نقشه راه و قطب‌نمای حرکت خود در عرصه‌های مختلف قرار داده است و مجموعه نیروهای مسلح کشور نیز در این مسیر پر افتخار همراه و حامی بسیجیان مومن، انقلاب و غیرتمند خواهند بود.

در پایان با تبریک پنجم آذر ماه سالروز صدور فرمان امام راحل (ص) مبنی بر تشکیل  بسیج به آحاد بسیجیان عزیز، از خدای سبحان می‌خواهم همه ما را قدردان عطیه الهی بسیج قرار داد و دعای امام‌مان را در حقمان مستجاب و با بسیجی‌های دلاور و مخلص محشورمان گرداند.

کد خبر : ۴۳۱۵۴۰