خبرگزاری کار ایران

در نامه به شورای امنیت مطرح شد؛

ادعای سفیر رژیم غاصب صهیونیستی درباره استفاده ایران از هواپیماهای مسافربری برای ارسال سلاح به حزب الله

سفیر رژیم اشغالگر قدس در سازمان ملل در ادعایی گستاخانه ایران را به استفاده نظامی از هواپیماهای مسافربری برای حمل سلاح برای حزب الله لبنان متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دنی دانون سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه مدعی شده که ایران از هواپیماهای مسافربری برای ارسال سلاح به حزب الله استفاده می‌کند.

دانون سفیر اسرائیل در سازمان ملل در این نامه مدعی شده است که سپاه قدس سلاح‌ها و ادوات جنگی شان را از طریق چمدان‌هایی به حزب الله می‌رسانند که این چمدان‌ها از طریق پروازهای مسافربری به بیروت یا دمشق فرستاده می‌شود و این چمدان‌ها بعد از رسیدن به بیروت یا دمشق از طریق زمینی به دست حزب الله می‌رسد.

به گزارش رویترز او همچنین مدعی شده این روشن است که ایران همچنان اصلی ترین تامین کننده سلاح و ادوات جنگی برای حزب الله است و از این طریق بسیاری از تحریم های شورای امنیت را نقض کرده یا دور زده‌اند.

سفیر رژیم غاصب صهیونیستی درخواست کرده که شورای امنیت باید با ایران و حزب الله با شدت برخورد کند!

رویترز نوشت: دانون در این نامه ۱۵ عضو شورای امنیت را خطاب قرار داده است و نامه را در اختیار رویترز قرار داده است.

به اعتقاد رویترز، این اتهام می‌تواند بر آتش درگیری‌ها و مباحث مربوط به توافق هسته‌ای ایران برای حذف تحریم های مربوط به برنامه هسته‌ای ایران دامن بزند.

به گزارش رویترز، محدودیت‌های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل و بحث ارسال سلاح توسط ایران از لحاظ فنی در توافق هسته‌ای مورد بحث واقع نشده است. رییس جمهور جدید آمریکا یعنی دونالد ترامپ بارها توافق هسته‌ای را مورد انتقاد قرار داده است.

رویترز نوشت: مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ گفته بود که باید همه موتورهای مربوط به توافق هسته ای را نابود کرد. باید به عقب برگردیم و دوباره نگاه عمیق تری به آنچه در خاورمیانه در جریان است بیاندازیم.

کد خبر : ۴۳۱۶۴۸