خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

دلیل تقابل جریان حزب الهی با جریان‌های سیاسی غیرارزشی، زندگی رفاه زده است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دلیل تقابل جریان حزب الهی با مزدوران استکبار و جریان‌های سیاسی غیر ارزشی، همین زندگی رفاه زده است و باید گفت دعوا بر سر وزارت و وکالت و قدرت نیست.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیداحمد علم الهدی ظهر دوشنبه در آیین سوگواری سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) که در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه طی دو قرن و نیم در تحولات سیاسی شکل گرفته، فرزندان پیامبر اسلام شکنجه، شهید و در زندان‌ها مبحوس شدند، اظهار کرد: مظلومیت پیامبر اسلام ستودنی است و این مظلومیت بین خاندان پیامبر تنها به خود ایشان اختصاص دارد، زیرا فجایعی که به پیامبر وارد می‌شده بی سابقه بوده و تقابل دشمن  با ایشان ۲۴۰ سال ادامه داشت.

وی افزود: پیامبر اسلام تاثیری شگرف بر تمام دنیا علیالخصوص امپراطوری‌های بزرگ داشت و در طی ۲۳ سال در شبه جزیره عربستان، دین اسلام را گسترش داد.

 نماینده ولی فقیه در مشهد تصریح کرد: در راه دعوت مردم به دین اسلام، پیامبر بسیار مورد اذیت و آزار قرار گرفت اما هیچ موقع از هدایت مردم دست نکشید و خود ایشان همواره میفرمایند که در راه دعوت امت به دین اسلام هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد.

وی ادامه داد: دلیل این گفته پیامبر اسلام (ص) این است که دعوت آن حضرت به یکتاپرستی مدام بود که منظور از این تداوم وجود فرزندان ایشان در این راه و در نهایت دعوت مهدی موعود به دین مبین اسلام است.

علم الهدی با بیان اینکه وجود عواملی باعث رفاه زدگی مردم شده بود، گفت: از جمله این عوامل وضعیت فرهنگی جامعه، کم بصیرتی مردم و برخی از جریان‌های سیاسی با ترویج لاابالی گری در جامعه بود.

وی تاکید کرد: دلیل تقابل جریان حزب الهی با مزدوران استکبار، جریان‌های سیاسی غیر ارزشی، همین زندگی رفاه زده است و باید گفت دعوا بر سر وزارت و وکالت و قدرت نیست.

 امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه بصیرت و ولایتمداری مردم مانع از تبدیل جامعه اسلامی به عرصه خوش گذرانی می‌شود، ابراز کرد: برخی در این راه با دوستی با استکبار و پیاده کردن تز " توسعه تعامل با جهان" را ‌در پیش گرفته‌اند و رفاه مردم را در گروی تعامل با آمریکا می‌دانند که این اشتباه است.

وی اضافه کرد: دشمنان امروز اسلام نسبت به دوران پیامبر بیشتر شده است و آن‌ها قصد دارند همان اقدامات گذشته را نسبت به مسلمانان تکرار کنند.

کد خبر : ۴۳۳۱۰۵