خبرگزاری کار ایران

قائم مقام حزب همبستگی:

چهره‌های اصولگرا رای آور نیستند

قائم مقام دبیر کل حزب همبستگی گفت: مردم زد و بندهای سیاسی را دنبال کرده و می‌توانند تشخیص دهند که کدام طیف و افراد برای حفظ منافع آنان گام برداشته و چه کسانی در خلاف این مسیر حرکت کرده و می‌کنند.

محمد سالاری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایلنا،  با بیان اینکه با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها اختلافات احزاب اصول گرا نمود بیشتری یافته گفت: این تشکیک در وحدت بین اصول گرایان از چندین مورد ناشی می‌شود از جمله نبود چهره سر‌شناس و رای آور و سهم خواهی برخی از گروه‌های اصول گرا و همچنین عدم وجود شخصیتی کاریزما که این احزاب به دور او اجماع داشته باشند. ‌

قائم مقام دبیر کل حزب همبستگی افزود: در مقام بیان تمامی اصول گرایان و وابستگان آن‌ها به این موضوع اقرار می‌کنند که آن‌ها با گزینه واحد در انتخابات ریاست جمهوری و لیست واحد در انتخابات شورا‌ها وارد خواهند شد اما در عمل همواره خلاف این را مشاهده کرده‌ایم.

وی به عدم قبول وساطتت‌های بزرگان اصول گرایی بین طیف‌های این تشکل اشاره کرد و یادآور شد: ‌ ما به عینه بسیار شاهد این امر بودیم که شیوخ اصول گرا در این طیف پادر میانی کرده و خواسته‌اند که اجماعی در این بین ایجاد کنند اما دوستان اصول گرا در ‌‌نهایت راه خود را رفته و این امر اصولا به ضرر آن‌ها تمام شده که می‌توان نتیجه آن را در انتخابات‌های اخیر مشاهده کرد.

قائم مقام دبیرکل حزب همبستگی با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ اصول گرایان نداشتن چهره شاخص در بین خودشان است، گفت: متاسفانه نبود چهره درجه یک در این جریان همیشه مشکل ساز بوده و برای همین بوده که شاید اصول گرایان ترجیح می‌داده‌اند که با تعداد بیشتر و حضور مدیران رده دوم و سوم خود در انتخابات حاضر شوند تا شانس رای را به نفع سبد اصول گرایی بالا ببرند.

سالاری تصریح کرد: البته این امر در مدیریت‌های خرد‌تر زمانی به نفع اصول گرایان تمام شده از جمله در انتخابات مجلس و بیشتر از آن شورا‌ها، حضور فردی و گاهی لیست‌های واحد با توجه به سبد رای کمتر و گاها‌شناختی که اطرافیان از آن‌ها داشتند باعث حضور پررنگ‌تر آنان در عرصه‌های مدیریتی و اجرایی شده است.

وی در بیان اهمیت نگاه فراجناحی و ملی به قضایایی مانند انتخابات ریاست جمهوری و عدم سهم خواهی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما گاهی شاهد بوده و هستیم که بسیاری از گروه‌ها و اشخاص و احزاب و جریان‌های سیاسی برای سهم‌هایی خاص خود در امور مهم و سرنوشت ساز کشور به توافق دست پیدا نمی‌کنند و بر سر مواضع و سهم خود اصرار و پافشاری داشته و گاهی از حربه‌های فشاری که در اختیار دارند نیز استفاده می‌کنند و به زیانی که ممکن است به کشور و منافع ملی آن وارد شود نیز بی‌تفاوت و سهل انگار هستند.

قائم مقام دبیرکل حزب همبستگی با تاکید بر ضرورت چشم انداز منافع ملی و سرلوحه قرار گرفتن این دیدگاه خاطرنشان کرد: مردم زد و بندهای سیاسی را دنبال کرده و می‌توانند تشخیص دهند که کدام طیف و افراد برای حفظ منافع آنان گام برداشته و چه کسانی در خلاف این مسیر حرکت کرده و می‌کنند.

سالاری اظهار امیدواری کرد دود سفیدی که به قول اصول گرایان از دودکش وحدت آن‌ها بیرون آمده دودی نباشد که به چشمان خودشان و مردم برود زیرا این دست محاسبات حساس، نگرش و مدیریت و برنامه ریزی درست و صحیح می‌خواهد که با حرف و ادعا پیرامون به وحدت رسیدن که عملا غیر از این را همیشه شاهد بودیم راه به جایی نمی‌برد.

کد خبر : ۴۳۳۳۳۴