خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در دیدار با نخست‌وزیر بوسنی:

انتظار داریم توسعه مناسبات تهران و سارایوو سرعت بیشتری پیدا کند

سفیر ایران در سارایوو با نخست‌وزیر فدراسیون بوسنی و هرزگوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، فاضل نوالیچ، نخست‌وزیر بوسنی و هرزگوین در دیدار با محمود حیدری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو گفت: ایران و بوسنی از ظرفیت‌های بالایی برای توسعه روابط برخوردار هستند. 

او با اشاره به سفر هیات عالی‌رتبه بوسنیایی به ریاست باقر عزت بگوویچ به ایران اضافه کرد که این سفر بستر مناسبی را برای توسعه مناسبات دو کشور فراهم ساخته و از آن باید برای توسعه مناسبات اقتصادی استفاده کرد. 

نوالیچ با اشاره به فرصت به وجود آمده برای ارتقای روابط اقتصادی بین دو کشور، بر برطرف کردن برخی مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه مناسابات اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد. 

او با تاکید بر اینکه دو کشور از روابط خوب فرهنگی و سیاسی برخوردارند، گفت: بسترهای خوبی در حوزه‌های گردشگری، دامداری، صنایع چوب، پتروشیمی برای همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور وجود دارد. 

محمود حیدری، سفیر کشورمان در این دیدار گفت: با توجه به ظرفیت‌های دو طرف در زمینه‌های اقتصادی و با توجه به لغو تحریم‌های ظالمانه انتظار داریم که توسعه مناسبات تجاری دو کشور سرعت بیشتری پیدا کند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط و همکاری با بوسنی و هرزگوین در عرصه‌های مختلف  از جمله اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی آمادگی کامل دارد.

حیدری با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و علمی کشورمان افزود: ایران جزو کشورهای پیشرو در فناوری‌های نوین نظیر نانو تکنولوژی است و آمادگی داریم در این حوزه نیز با طرف بوسنیایی همکاری مشترک داشته باشیم.

سفیر ایران ابراز امیدواری کرد که با تسهیل شرایط بازرگانان دو کشور بتوانند با سهولت بیشتری در عرصه‌های اقتصادی فعالیت کنند.

کد خبر : ۴۳۳۵۶۴