خبرگزاری کار ایران

تلاش پنهانی مقامات رژیم صهیونیستی برای وصول دارایی‌های یهودیان در ایران و کشورهای عربی

مدیرکل برابری اجتماعی رژیم صهیونیستی گفت: مقامات اسراییل در آستانه استرداد میلیون‌ها دلار دارایی‌های از دست رفته یهودیان در سراسر جهان عرب و ایران هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری «آروتور شوا»، آوی کوهن، مدیرکل برابری اجتماعی رژیم  اسراییل در جلسه استماع کمیته امور مهاجرت، جذب و یهودیان سرگردان کنست (پارلمان رژیم اسراییل) درباره‌ی تلاش‌های دولت برای آزادسازی دارایی‌ از دست رفته یهودیان "سفاردی" و "میزراهی" که در سراسر خاورمیانه پس از تاسیس اسراییل در سال 1948 از خانه‌های خود فرار کردند، توضیحاتی ارائه کرد.

در این جلسه آوراهام نگوسا، رییس این کمیته برای بازگرداندن دارایی‌های از دست رفته یهودیان به مالکان حقیقی آن‌ها خواستار وحدت در انجام امور شد.

وی گفت: کسانی که از کشورهای عرب آمدند کشور و اموال‌شان را ترک کردند.  ما می‌خواهیم حقانیت تاریخی را ایجاد کنیم و در نهایت مطمئن شویم که این اموار به صاحبان‌شان باز می‌گردند. بسیار مهم است که گروههای مخالف و ائتلاف در این مساله متحد شوند این اتحاد ابزاری مهم برای موفقیت است.

کوهن فاش ساخت که دولت در جهت تحقق این هدف در حال فعالیت است و تلاش‌های مشترک وزارت خارجه احتمالا در آینده‌ای نزدیک به بار می‌نشیند.

او گفت: به همراه وزارت خارجه فعالیت‌های محرمانه‌ای در حال انجام است که طی آن برای بازگرداندن اموالی که به یهودیان ایرانی و عرب تعلق دارد سرمایه‌گذاری فراوانی خواهیم کرد که ظرف یک تا یک و نیم ماه به نتیجه خواهد رسید.

وی از توضیح بیشتر در این رابطه خودداری کرد.

ایزاک هرزوگ، رییس اتحادیه صهیونیست نیز از تلاش‌ها برای استرداد اموال از دست رفته حمایت کرد.

 

کد خبر : ۴۳۴۲۳۲