خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور:

وزیر دادگستری چرا جلوی تبلیغات دروغین پدیده‌شاندیز از صداوسیما را نگرفت

نماینده مردم ارومیه گفت: آقای پورمحمدی چرا جلوی تبلیغات دروغینی که از صدا و سیما پخش می شد را نگرفتید و اجازه دادید ده ها هزار نفر به خاک سیاه بنشینند بعد بیدار شود.

به گزارش ایلنا، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز مجلس در توضیح سوال خود از "مصطفی پورمحمدی" وزیر دادگستری گفت: از آنجایکه شما در پست های مهم و حساس نظام همچون سازمان بازرسی کل کشور، وزیر کشور و وزیر دادگستری از روز اول با مشکلات شرکت "پدیده شاندیز" آشنا بودید و نسبت به این موضوع حساسیت خاصی داشتید،انتظار بیشتر داریم تا این مشکل کشور با ۱۳۶ هزار سهام، ۱۳ هزار بیمه شده کارگری را حل و فصل کنید،چراکه دراین پروژه ۵۲ هزار نفر مشغول به کار بودند.

وی افزود: بیکار شدن هزاران نفر به معنای بیشتر شدن افرادی است که به نان شب محتاج هستند آقای وزیر شما در مجلس نهم درکمیسیون حقوقی و قضایی قول دادید که با جدیت تمام مشکل سهامداران "پدیده" را حل کنید؛اما سال به سر رسید و عمر مجلس نهم تمام شد و ما مجبور شدیم این موضوع را در مجلس دهم مطرح کنیم.

نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه ۱۳۶ هزار سهامدار"پدیده شاندیز"گناهی ندارند؛ خاطرنشان کرد: آنها با تبلیغات صدا و سیما در این شرکت سرمایه گذاری کردند؛چرا در هیأت دولت با وزرای کشاورزی،نیرو و راه و شهرسازی برخورد نکردید که به آنها بفهمانید این پروژه ملی است و از سراسر ایران سهامدار دارد؛اما با مشکلاتی که برای این شرکت به وجود آمده هزاران نفر  بیچاره شده و برخی از آنها فوت کردند،بعضی ها به زندان افتادند و برخی ها ورشکسته شدند،بنابراین ما می خواهیم این کار به سرعت انجام و پیگیری شود.

قاضی پور تاکید کرد: اگر روز اول مسئولان استان خراسان رضوی با یکدیگر هماهنگ شده بودند این مشکل حل شده بود،از شما که طبق قانون رابط بین مجلس و قوه قضائیه هستید می خواهیم سریعا با دادگستری خراسان رضوی برای حل مشکل مردم هماهنگی های لازم را انجام دهید و با توجه به مطالب فوق آیا سزاوار نیست،هرچه سریعتر مشکل ۱۳۶ هزار نفر سهامدار این شرکت حل شود.

وی افزود: آقای پورمحمدی مصوبه ۸ شهریور ۹۴ شورای امنیت کشور چرا اجرایی نشد و زمانی که در اول و در ابتدای شروع این پروژه با بوق و کرنا آن را تبلیغ می کردند،چرا خواب بودید و همان سال ۹۱ در سازمان بازرسی کل کشور جلوی آن را نگرفتید،حال بعد از این همه خسارت وارده به مردم ،نوشدارو پس از مرگ سهراب چه فایده ای دارد.

قاضی پور در ادامه،خاطرنشان کرد:آقای پورمحمدی چرا جلوی تبلیغات دروغینی که از صدا و سیما پخش می شد را نگرفتید و اجازه دادید ده ها هزار نفر  به خاک سیاه بنشینند بعد بیدار شود.

وی ادامه داد: تعطیلی"پروژه شاندیز" کار عاقلانه ای نبود و می توانست کار به صورتی پیش رود که هم پروژه ادامه یابد و هم به حقوق سهامداران توجه شود.

قاضی پور گفت:ده ها هزارنفر در رابطه بااین موضوع بیکار شدند،این درحالی است که به استناد قانون اساسی رئیس جمهور بعد از مقام معظم رهبری عالی ترین مقام اجرایی کشور است و می تواند در موارد خاص با تصویب هیأت وزیران نماینده تعیین کند و شما، وزیر دادگستری را در این رابطه مسئول کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود:اگر موضوع "پدیده شاندیز" راه بیفتد؛هزاران نفر مشغول به کار می شوند و تاثیر مهمی در رونق فضای کسب و کار دارد و اگر آن هتل در این پروژه که مقرر شده بود به شکل ۸ ساخته شود،به سرانجام می رسید و کارهای دیگر صورت می گرفت باعث ارزآوری برای کشور می شد.

قاضی پور افزود:اگر آقای پورمحمدی از رئیس قوه قضائیه اختیار بگیرد،می توان این مشکل را در مدت ۱۰ روز حل کرد و نباید فراموش کرد که آقای کواکبیان در رابطه با "پدیده شاندیز" از "رحمانی فضلی" سوال کرده است که قرار بود این موضوع در مدت یک ماه به سرانجام برسد.

گفتنی است؛قاضی پور از پاسخ های وزیر دادگستری قانع نشد و خواست تا مجلس تصمیم بگیرد.

کد خبر : ۴۳۵۲۳۰