خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس شورای مشورتی خلق اندونزی:

باید افکار عمومی جهان را با اسلام واقعی آشنا کنیم

رییس جمهور با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری ها و روابط ایران و اندونزی به عنوان دو کشور دوست در دنیای اسلام، گفت: جمهوری اسلامی ایران، علاقه‌مند به گسترش مناسبات همه جانبه با اندونزی است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر سه‌شنبه در دیدار «ذولفیکی حسن» رییس شورای مشورتی خلق اندونزی، اظهار داشت: ایران و اندونزی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی برای گسترش روابط در بخش‌های مختلف اقتصادی دارند که می‌توان از آنها در راستای توسعه همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک میان شرکت‌های دو کشور در زمینه‌های گوناگون از جمله نفت و گاز و ارائه خدمات فنی مهندسی از جمله ساخت جاده، پل، سد و نیروگاه از سوی شرکت‌های ایرانی استفاده کرد.

روحانی توسعه روابط بانکی را ضرورت گسترش روابط اقتصادی دو کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با تلاش مسئولان دو کشور، در آینده‌ای نزدیک سطح مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و اندونزی به ۲ میلیارد دلار که مورد نظر کمیسیون مشترک دو کشور بوده، برسد.

وی با بیان اینکه ایران و اندونزی با اشتراکات فراوان فرهنگی می‌توانند روابط و همکاری‌های خود را در این بخش ارتقاء دهند، گفت: اسلام واقعی، اسلام رحمانیت و اعتدال است و وحدت بین مسلمانان جهان، از آرمان‌های مهم کنونی در جهان اسلام است، چرا که با وحدت و اتحاد می‌توانیم از فرهنگ اسلامی حراست کرده و قدرت جهان اسلام را ارتقاء بخشیم.

رییس‌ جمهور با تأکید بر ضرورت روابط نزدیک میان صاحبنظران و علمای دینی و فرهنگی ایران و اندونزی، اظهار داشت: همکاری دو کشور در راستای حل مسایل و معضلات جهان اسلام، بسیار حائز اهمیت است.

روحانی با بیان اینکه امروز متأسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله یمن، ‌سوریه و عراق دچار  بی‌ثباتی و مشکلات فراوان هستند، گفت: باید همه توان خود را برای بازگرداندن امنیت به این کشورها بکار گرفته و در راستای حفظ جان مسلمانان و کمک به مردم این مناطق تلاش کنیم.

رییس‌ جمهور همچنین با تأکید بر ضرورت تلاش و همکاری مشترک ایران و اندونزی در راستای مبارزه با تروریسم، افزود: تروریسم معضلی بزرگ در منطقه، شرق آسیا و دیگر نقاط جهان است و اینکه برخی گروه‌های تروریستی به دروغ خود را به اسلام منسوب می‌کنند باید از سوی اندیشمندان اسلامی برای جوامع تبیین شود.

روحانی ادامه داد: باید افکار عمومی جهان را با اسلام واقعی آشنا کرده و تروریست‌ها را از سرزمین‌های اسلامی بیرون برانیم.

رییس‌‌جمهور همچنین توسعه روابط پارلمانی دو کشور را حائز اهمیت خواند و آن را موجب تقویت روابط دو دولت و دو ملت دانست.

«ذولفیکی حسن» رییس شورای مشورتی خلق اندونزی نیز در این دیدار، توسعه روابط و مناسبات همه جانبه تهران – جاکارتا را مورد تأکید قرار داد و گفت: ایران و اندونزی به عنوان دو کشور بزرگ اسلامی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود همکاری‌های خوبی در زمینه‌های مختلف با یکدیگر داشته و در راستای ارتقاء سطح مناسبات تجاری و اقتصادی تلاش کنند.

رییس شورای مشورتی خلق اندونزی با اشاره به ضرورت معرفی اسلام معتدل و دعوت مسلمانان بر کنار گذاشتن اختلافات و تقویت اشتراکات، خاطر نشان کرد: ایران و اندونزی به عنوان کشورهایی که بیشترین جمعیت مسلمان را دارند، می‌توانند با همکاری یکدیگر گام‌های مؤثری در این راستا بردارند.

کد خبر : ۴۳۵۴۵۲