خبرگزاری کار ایران

فراخوان دانشجویان کانادا؛

تجمع اعتراضی در حمایت از نرگس کلباسی مقابل سرکنسولگری هند در ونکوور

جمعی از دانشجویان در اعتراض به حکم صادره دادگاه محلی هندوستان برای نرگس کلباسی و محکومیت او به یک سال زندان و پرداخت جریمه نقدی، فراخوانی را جهت تجمع مقابل نمایندگی هندوستان در ونکوور کانادا منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایلنا، جمعی از دانشجویان در شهر ونکوور کانادا در شبکه‌های مجازی صفحه‌هایی را در حمایت از نرگس کلباسی اشتری که در روز دوشنبه ۱۵ آذر از سوی دادگاه محلی هند به  یک سال زندان و ۳۰۰ هزار روپیه جریمه نقدی محکوم شده است، ایجاد کردند.

هدف حامیان این شهروند ایرانی-بریتانیایی مبارزه با بی‌عدالتی علیه اوست. ایجادکنندگان این صفحات مجازی اقدام به عضو‌گیری نموده‌اند. یکی از برنامه‌های این گروه آن‌گونه که در متون صفحه فضای مجازی قید شده است، تجمع اعتراضی مقابل سرکنسولگری هند در شهر ونکوور کاناداست. 

به گزارش ایلنا، نرگس کلباسی اشتری سال ۲۰۱۰ «بنیاد خیریه پریشان» را به امید بهبود زندگی کودکان یتیم و رها شده جهان تأسیس کرد.

به نوشته نشریه دیلی میل یکی از کودکان در سال ۲۰۱۴ ناپدید شد و در پی آن خانم اشتری با اتهام قتل غیرعمد مواجه شد و اکنون در صورتی که اتهام ثابت شود، ممکن است به حبس محکوم شود. نرگس اشتری در درخواستی که به زبان انگلیسی منتشر کرده از دوستان و همکارانش در بریتانیا خواسته از او حمایت کنند.

اشتری می‌گوید تا پایان روند قانونی اجازه ترک هند را ندارد و نگران است از محاکمه عادلانه برخوردار نباشد و از مردم می‌خواهد در حمایت از او نامشان را به طومار بیفزایند.

در روز دوشنبه ۱۵ آذر دادگاه محلی، حکم یک سال زندان و ۳۰۰ هزار روپیه جریمه نقدی برای نرگس اشتری صادر کرد. سرکنسول ایران در حیدرآباد در همین رابطه خبر داد که نرگس کلباسی با سپردن وثیقه ملکی از بازداشت خارج شده است و باید منتظر دادگاه تجدیدنظر باشد.

کد خبر : ۴۳۵۷۴۲