خبرگزاری کار ایران

بهرام قاسمی:

اظهارات جانسون و الجبیر سرپوشی بر نقش انگلیس و عربستان در حمایت از تروریسم است

سخنگوی وزارت‌خارجه تاکید کرد که اظهارات ضد ایرانی وزرای خارجه عربستان و انگلیس سرپوشی بر نقش مخرب آنها در حمایت از تروریسم تکفیری است.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی اظهارات ضد ایرانی وزرای‌خارجه عربستان و انگلیس در نشست مشترک خبری در ریاض را فرافکنی بی‌پایه و اساس و به‌منظور سرپوش گذاشتن بر نقش تخریبی آن دو کشور در حمایت از تروریسم تکفیری و ارتکاب جنایات پر شمار و گسترده علیه بشریت در جنگ ویرانگر و خانمان سوز علیه مردم یمن توصیف کرد.

او افزود: دیگر تردیدی نمانده که به‌رغم ضدیت و مخالفت اکثریت افکار عمومی جهان و تمامی فریادهای اعتراضی وجدان‌های آگاه و بیدار در اقصی نقاط عالم درباره به‌کارگیری سلاح‌های انگلیسی در جنگ علیه مردم یمن، دولت‌مردان این کشور همچنان بر فروش و روانه کردن سلاح‌های مرگ‌آفرین به کشورهای متجاوز و درگیر در جنگ یمن و حامیان اصلی تروریست‌های ساخته و پرداخته آنان اصرار می‌ورزند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تکرار ادعای عادل الجبیر درباره ارتباط ایران با القاعده و عناصر تکفیری را مضحک و ناشی از عدم درک این نکته ساده دانست که نقطه قوت امنیت ایران، استقلالِ راهبرد امنیتی و عدم پیوند جامعه ایران با افکار تروریستی و افراطی است؛ دو مزیتی که حاکمان سعودی از فقدان آن رنج می‌برند و در تحلیل دلایل استحکام امنیتی ایران، دچار سردرگمی و تحلیل‌های موهن و موهوم می‌شوند.

کد خبر : ۴۳۷۰۲۲