خبرگزاری کار ایران

عصر امروز؛

سفیر ویتنام با رییس خانه احزاب ایران دیدار کرد

رییس خانه احزاب ایران عصر امروز با سفیر ویتنام دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، قدرتعلی حشمتیان در دیدار با نگوین هونگ تک، سفیر کشور ویتنام، با اشاره به فعالیت سه جریان سیاسی در خانه احزاب گفت: احزاب در کشور ما به سه جریان اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقلین و اعتدالگریان تقسیم می‌شوند که با وجود اختلاف سلیقه، به صورت مسالمت‌آمیز در کنار هم برای پیشبرد اهداف کشور تلاش می‌کنند.

او افزود: در کشور ما، مردم صاحبان اصلی قدرت هستند، همه مسوولان از طریق آرای مردم انتخاب می‌شوند و خانه احزاب نیز محل و مکان رایزنی و تبادل نظر میان احزاب کل کشور است تا در نهایت با مسوولان به تعامل بپردازند.

حشمتیان در پایان تأکید کرد: احزاب در ایران دولتی نیستند و از بدنه مردم تشکیل شده‌اند. ما با احزاب دیگر کشورها نیز تعامل داریم و از این که احزاب ویتنام هم در ایکاپ (مجمع احزاب آسیایی) در کنار ما هستند، خوشنودیم.

در ادامه این دیدار، سفیر ویتنام نیز اظهار کرد: به این دلیل که سال‌ها، رییس دوره‌یی در حزب مرکزی ویتنام بوده‌ام، ترجیح دادم نخستین سفیری باشم، که به دیدار رییس خانه احزاب ایران می‌آید.

وی افزود: تا سال ۱۹۹۹ میلادی در ویتنام سه حزب در رأس امور قرار داشتند اما از همان سال مردم ویتنام درخواست کردند که کشورشان تک حزبی اداره شود، بنابراین در حال حاضر حزب حاکم، حزب کمونیست ویتنام است که کشور را اداره می‌کند.

سفیر ویتنام در پایان ضمن قدردانی از سفر حجت‌الاسلام روحانی به ویتنام، از رییس خانه احزاب دعوت کرد تا به همراه جمعی از اعضای خانه احزاب به ویتنام سفر کنند و با حزب حاکم و مردم این کشور دیدار کنند.

کد خبر : ۴۳۷۰۴۲