خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش زاهدی به نامزدی قالیباف، جلیلی و ضرغامی/ تلاش برای معرفی نامزدی فراتر از محدوده اصولگرایی/ تجربه تلخ ائتلاف ۲+۱ تکرار نمی‌شود

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که اصولگرایان قطعاً با یک نامزد وارد انتخابات می‌شوند، جریان اصولگرایی را تنها جزئی از جریان ارزشی دانست و با اشاره به آغاز تلاش‌ها برای معرفی نامزدی فراتر از جریان اصولگرایی، گفت: تجربه تلخ و اشتباه فاحش ائتلاف ۲+۱ تکرار نخواهد شد.

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در توضیح رویکرد اصولگرایان برای دستیابی به اجماع در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده که باتوجه به مطرح شدن گزینه‌های متعدد دور از دسترس به نظر می‌رسد، اعلام کرد: وضعیت اصولگرایان خوب است و به توافق کلی میان نامزدها و جریان‌های اصولگرا رسیده‌ایم.

اصولگرایان قطعاً با یک نامزد وارد انتخابات می‌شوند

او گفت: مطمئناً درنهایت اصولگرایان با یک نامزد در عرصه انتخابات ریاست جمهوری حاضر خواهند شد. اما دلیل ندارد که بخواهیم از هم‌اکنون این نامزد را مشخص و معرفی کنیم.

اصولگرایان فقط جزئی از جریان ارزشی هستند

نماینده اصولگرای کرمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید، جریان ارزشی، طرفدار نظام و انقلاب و برخاسته از مردم، حتماً در نهایت به یک نامزد برای انتخابات خواهند رسید.

او در پاسخ به این سوال که آیا منظور از جریان ارزشی طرفدار نظام و برخاسته از مردم، جریان اصولگرایی است، گفت: اصولگرایان نیز جزئی از این جریان هستند.

با اصلاح‌طلبان اختلاف‌نظر جدی داریم

زاهدی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال معرفی یک نامزد مشترک با اصلاح‌طلبان که آن‌ها نیز جریان سیاسی ارزشی، طرفدار نظام و برخاسته از مردم هستند، گفت: به هیچ وجه! قطعاً ما با آن‌ها یک کاندیدای مشترک معرفی نمی‌کنیم و حتماً با آن‌ها اختلاف‌نظر جدی داریم که شکی در این رابطه نیست.

تلاش برای معرفی نامزدی فراتر از محدوده اصولگرایی

وزیر علوم دولت نخست احمدی‌نژاد تصریح کرد: هنگامی که از واژه اصولگرایی استفاده می‌کنیم، ممکن است منظورمان محدود به طیف خاصی از جریان‎های سیاسی باشد، درحالی که بسیاری از مردم متدین، ارزشی و حتی ولایتمدار کشورمان در جریان‌های سیاسی معروف حضور نداشته باشند؛ بنابر این سعی ما این است که نظر این طیف از مردم که شاید به‌لحاظ عددی بسیار بیشتر از افراد عضو در تشکل‌های سیاسی را دربرگیرند، تامین کنیم.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: با این حساب، سعی خواهیم کرد در نهایت برای کلیه افراد و جریان‌های سیاسی همسو با نظام، انقلاب و رهبری به یک کاندیدا برسیم.

زاهدی در پاسخ به این سوال که آیا موتلفه را که اخیراً اعلام کرده قطعاً نامزد مستقلی در انتخابات خواهد داشت، جزء این جریان‌ها می‌دانید، گفت: موتلفه نیز جزء این جریان‌ها است و فعلاً بنا بر این است که به یک نامزد مشترک برسیم.

عضو جبهه یکتا در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پیروان خط امام و رهبری محور ائتلاف اصولگرایان خواهند بود یا مراجع این نقش را ایفا خواهند کرد، یادآور شد: این مسائل مربوط به آینده است و مسائلی است که بعدها باید درباره آن اظهارنظر کرد.

ما جزئی از جامعتین هستیم

وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد ادامه داد: با این حال مطمئن باشید، حتماً به جریان روحانیت مبارز کشور تحت عنوان جامعه روحانیت مبارز یا جامعه مدرسین احترام خواهیم گذاشت و نظرشان را دریافت خواهیم کرد و اساساً خودمان را جدای از آن‌ها نمی‌دانیم.

واکنش زاهدی به نامزدی قالیباف، جلیلی و ضرغامی

او همچنین در پاسخ به این سوال که ورود قالیباف، جلیلی، ضرغامی و بسیاری دیگر از اصولگرایان به رقابت‌های انتخاباتی با هدف اصولگرایان در راستای معرفی یک نامزد منافات ندارد، گفت: به هیچ عنوان. احتمال دارد در مراحل ابتدایی تعداد بسیاری مطرح شوند و حتی در زمان نام‌نویسی نیز تعداد زیادی خود را معرفی کنند و در عرصه حاضر شوند اما در نهایت قطعاً به یک نامزد دست خواهیم یافت.

تجربه تلخ و اشتباه فاحش ائتلاف ۲+۱ تکرار نخواهد شد

نماینده اصولگرای کرمان در پاسخ به این‌که با چه پشتوانه‌ای فکر می‌کنید اتفاقی را که در جریان ائتلاف ۲+۱ در انتخابات ریاست جمهوری پیشین شاهد بودیم، تکرار نمی‌شود، گفت: دور قبل عزیزان ما مرتکب اشتباهی فاحش شدند و امیدواریم و باور داریم تجربه تلخ دوره گذشته، هرگز تکرار نخواهد شد.

زاهدی در پایان در واکنش به موضع‌گیری احمدی‌نژاد مبنی بر عدم حمایت از هیچکدام از نامزدهای انتخاباتی، گفت: این سوال را باید از آقای احمدی‌نژاد بپرسید.

کد خبر : ۴۳۷۸۱۹