خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح قزوین:

فرار از خدمت سربازی بیشترین جرم در سازمان قضایی است

کاهش جرایم در بین نیروهای مسلح موفقیت بزرگی بوده که حاصل همت و تلاش یگان‌های نظامی و انتظامی است.

به گزارش ایلنا، بهروزرضا ضرغامی در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان که در سالن جلسات شهید حسن‌پور سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع) قزوین برگزار شد با تبریک ایام و هفته وحدت اظهار داشت: کاهش جرایم در بین نیروهای مسلح موفقیت بزرگی بوده که حاصل همت و تلاش یگان‌های نظامی و انتظامی است. 

وی با بیان اینکه سال جاری چهارمین سال برنامه پنج‌ساله پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح با عنوان و موضوع فرار از خدمت است تصریح کرد: در همین زمینه راهکارهای قابل اجرا برای کاهش فرار از خدمت پیش‌بینی و طراحی شده و تلاش می‌شود که این راهکار‌ها برای کاهش و پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح اجرا شود. 

وی با اشاره به آمار به دست آمده از فرار از خدمت سربازان وظیفه خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از حدود سه سال پس از گذشت جنگ تحمیلی، فرار از خدمت کارکنان وظیفه بیشترین جرم در سازمان قضایی بوده است. 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان یادآور شد: در سال ۹۲ تعداد فرار از خدمت در استان نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده و در سال ۹۳ این آمار به زیر ۲۰ درصد کاهش یافته و همچنین در سال گذشته و ۶ ماه نخست سال جاری هم تعداد سربازان فرار از خدمت کم بوده و شرایط نگران‌کننده‌ای وجود ندارد. 

وی تأکید کرد: پیشگیری از وقوع جرم یک هدف متعالی و ارزشمند بوده که این اقدام و حرکت برای جلوگیری از هرگونه تخلف و اشتباه است. 

وی خاطرنشان کرد: پایوران و سربازان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با حفظ ایمان و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری از بهترین و پاک‌ترین اقشار جامعه هستند.


 

کد خبر : ۴۳۸۱۶۱