خبرگزاری کار ایران

جزییات سفر معاون وزیر خارجه به چند کشور آسیای مرکزی

معاون وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: گسترش روابط با کشورهای دوست در منطقه آسیای میانه از محورهای مهم سیاست خارجی کشورمان است.

به گزارش ایلنا، ابراهیم رحیم‌پور، معاون وزیر امور خارجه کشورمان که در راس هیاتی در بیشکک بسر می‌برد با صفر عیساکف، مشاور سیاست خارجی رییس جمهور این کشور ملاقات کرد.

در این دیدار طرفین راه‌های گسترش هرچه بیشتر مناسبات دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

رحیم‌پور با اشاره به سفر سال گذشته رییس جمهور قرقیزستان به تهران اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن تفاهمات به دست آمده آن سفر و تدوین توافقات جدید گشایش دیگری در توسعه هرچه بیشتر در مناسبات دو کشور به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری فراهم آید.

او تاکید کرد گسترش روابط با کشورهای دوست در منطقه آسیای میانه از محورهای مهم سیاست خارجی کشورمان است.

در این ملاقات مشاور سیاست خارجی قرقیزستان با تشریح اهمیت سفر سال گذشته رییس جمهورشان به تهران، ملاقات او با مقام معظم رهبری و رییس جمهور کشورمان را از فرازهای مهم و موثر سفر ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد با تهیه اسناد جدید همکاری، زمینه سفر حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان به قرقیزستان فراهم آید.

او براهمیت روابط برادرانه کشورش با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

رحیم‌پور همچنین طی دیداری جداگانه با عظمت اوسنف، معاون وزیر خارجه قرقیزستان، موضوعات مربوط به روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و همکاری‌های بین المللی دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

معاون وزیر امور خارجه در ادامه سفر منطقه‌ای خود به کشورهای قرقیزستان، قزاقستان و ارمنستان از بیشکک عازم ایروان شد تا با مقامات ارمنستان در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات مهم منطقه‌ای رایزنی کند.

کد خبر : ۴۳۸۴۴۹