خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس خبر داد؛

رایزنی با قوه قضاییه برای تسریع در رسیدگی به پرونده نگین خودرو

رییس مجلس با بیان اینکه ایران در چالش هسته‌ای با تدبیر عمل کرد وبه تصمیم‌گیری مسلط است، گفت: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با مکر می‌توانند فعالیت کنند اما مسئولان ایران باضابطه در زمان خود مسائل را سامان می‌دهند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی امشب (پنج شنبه ۲۵ آذر ماه) در نشست شورای اداری شهرستان آزادشهر و رامیان با بیان اینکه با قوه قضاییه برای تسریع در رسیدگی به پرونده نگین خودرو رایزنی می‌کند، گفت: ‌نماینده رامیان و استاندار گلستان در نامه‌ای مشکلات را بیان کنند تا سریع‌تر به این پرونده رسیدگی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید با آگاهی بخشی به مردم سبب شوند که جامعه فریب این شرکت‌های جعلی را نخورد، افزود: در مشهد اتفاق مشابهی رخ داده و عموما رسانه‌ها می‌توانند پیشگیرانه فعالیت کنند تا مشکلات اینچنینی رفع شود.

وی با بیان اینکه استاندار گلستان اظهار کرده که نظام برنامه‌ریزی مدونی تهیه شده که فرمانداران بدانند چه می‌کنند، ادامه داد: این اقدام بسیار خوبی است، اگر امکانات شناخته شود می‌توان متناسب با آن اقدام کرد و در همین راستا بهتر می‌توان در سطوح بالای کشور برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کرد.

داشتن برنامه پله اول پیشرفت هر منطقه از کشور است

لاریجانی با تأکید بر اینکه داشتن برنامه پله اول پیشرفت در هر منطقه است، یادآور شد: برنامه استان گلستان باید به روز شده و اجرای آن پیگیری شود و از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیاتی شدن کار‌ها باید به مردم واگذار شود، افزود: متأسفانه بیشتر کار‌ها به عهده دولت بوده و این به ضرر کشور است، امروز شرایط دنیا برعکس شده و دولت‌ها در کار‌ها آزاد شده‌اند و تحرک ملت‌ها محدود شده است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: در امور اقتصادی دولت باید پشتیبان شود البته در بخش کشاورزی حضور دولت کمرنگ است اما حضورش در بخش صنعت بیشتر بوده که این واحد‌ها باید واگذار شود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه گردش فعالیت‌‌ها باید در دست مردم قرار بگیرد، اظهار کرد: ظرفیت مهمی که در شهرستان آذرشهر و رامیان وجود دارد، گردشگری است و باید از این ظرفیت استفاده شود و با استفاده از روش مطلوب گردشگران را جذب کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عبور زائران حرم امام رضا (ع) از شهرستان آزادشهر و رامیان، تصریح کرد: این شهرستان‌ها می‌توانند به عنوان توقفگاه در نظر گرفته شود و سرمایه‌گذاری‌ها در این خصوص در این شهر انجام شود البته بنده نیز برای سرمایه‌گذاری در این شهر توصیه خواهم کرد.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی در دو شهر آزادشهر و رامیان باید متحول شود، افزود: فعال بودن کشاورزی در منطقه آزادشهر و رامیان یک ظرفیت است و تجمیع اراضی نیاز به ضابطه دارد البته در مجلس قانون آن تصویب شده و باید اجرایی شود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه قطعه قطعه شدن مزارع کشاورزی سبب افزایش هزینه سربار می‌شود، ادامه داد: به وزارت جهاد کشاورزی توصیه می‌شود که اگر لازم است با نظارت بیشتری تجمیع اراضی پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدمت فرهنگی و وجود تعلقات دینی در شهرستان‌های آزادشهر و رامیان گفت: در این شهرستان مدرسه علمیه‌ای با قدمتی بالای صد سال وجود دارد که پشتوانه خوبی برای این شهر است.

وی افزود: در گسترش این فرهنگ همه باید کمک کنند و در شرایط فعلی که رسانه‌های گروهی وضعیت متفاوتی نسبت به گذشته ایجاد کردند همگرایی‌های دینی، روابط را استوار می‌کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه استان گلستان، استان زمینه‌داری برای رشد و توسعه است، ادامه داد: برای این استان باید برنامه‌ریزی کلان شود و تهیه آمایش سرزمین استان گلستان که بنا بر اظهارات استاندار آماده شده گام موثری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری افزود: رهبری در این دیدار فرمودند آمایش سرزمین از ابتدای انقلاب مطرح بوده و درست اجرا نشده است و آمایش سرزمین می‌تواند سندی برای آینده باشد.

وی با بیان اینکه به کمیسیون تلفیق سفارش شده که پایه‌هایی برای سند آمایش سرزمین در برنامه ششم توسعه دیده شود، تصریح کرد: نمایندگان استان گلستان پرکار، پرتلاش و تحصیلکرده هستند و در کمیسیون‌های متنوع و مهم فعالیت می‌کنند.

رهنمودهای رهبری تراز عقلانیت را مشخص می‌کند

لاریجانی با بیان اینکه شرایط ایران زیر ذره‌بین است، تصریح کرد: سلوک سیاسی مسئولان باید از عقلانیت برخوردار شود و رهنمودهای رهبری تراز عقلانیت را مشخص می‌کند.

ایران در چالش هسته‌ای با تدبیر عمل کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با تمام پیچیدگی‌هایی که در مسائل منطقه‌ای و هسته‌ای وجود دارد، رفتار ایران سنجیده است، تصریح کرد: ایران در چالش هسته‌ای با تدبیر عمل کرد و به تصمیم‌گیری مسلط است. آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که با مکر می‌توانند فعالیت کنند اما مسئولان ایران با ضابطه در زمان خود مسائل را سامان می‌دهند.

وی با بیان اینکه رفتار با زعامت رهبر انقلاب نعمتی برای ایران است، ادامه داد: بسیاری از مسائل مهم با تدابیر و راهنمایی ایشان انجام می‌شود و این برای آینده‌ای بهتر است.

بودجه ۹۶ را با رویکرد حمایت از استان‌ها و شهرهای کمتر توسعه یافته بررسی می‌کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس دهم از ظرفیت بسیار خوبی برخودار است، تصریح کرد: دغدغه‌هایی همانند بیکاری را در برنامه ششم لحاظ می‌کنیم و بودجه ۹۶ با رویکرد حمایت از استان‌ها و شهرهای کمتر توسعه یافته بررسی می‌شود.

کد خبر : ۴۳۸۴۵۱